A mezőny nagy része a közepes keverékeken kezdte meg az 58 körös Abu Dhabi Nagydíjat, a legfontosabb kivétel ez alól a tegnapi időmérőn már a Q1-ben kieső, csak a 16. helyről rajtoló Carlos Sainz volt, aki a kemény keverékeken állt fel a rajtrácsra.
Max Verstappen várhatta a pole-pozícióból a szezonzáró rajtját, mellőle pedig a ferraris Charles Leclerc indult. Bár a monacói jobban kapta el a rajtot, a holland a külső íven keményen védekezve megtartotta a vezetést, ugyanakkor Leclerc alighanem azt is szem előtt tartotta, hogy nem keveredhet balesetbe, hiszen meg szeretnék kaparintani a második helyet a Mercedestől, amihez 4 ponttal kellett többet szerezniük.
A hátsó egyenesben is megtámadta a 2023-as világbajnokot a Ferrari pilótája, ám Verstappen ezt is visszaverte, mögöttük pedig Russell bukott egy pozíciót, akit Norris előzött meg a rajtnál – aki később csapattársa mellett is elment –, Hamilton pedig az első kör végén már a kilencedik volt, ahogyan Sainz is sokat jött előre, ő hármat javítva rajtpozícióján ekkor a 13. helyen haladt.
Az első tíz kör végére sem szakadt szét az élmezőny, közben pedig Russell intézett néhány támadást Piastri ellen, aki a 11. körben elfékezte magát, ezt a hibát kihasználva feljött a negyedik helyre a brit, ami alatt Perez előbb Hamiltont, majd később Pierre Gaslyt is megelőzte.
Piastri jött ki elsőként az élmezőnyből, hogy a közepes keverékekről keményekre váltson a 14. körben, majd rögtön utána érkezett Norris és Russell is, az egész szezonban parádézó McLaren azonban ezúttal elrontotta a kerékcserét, így Russell ezzel fellépett a harmadik pozícióba.
A 16. körben Verstappen is meglátogatta a szerelőit, mialatt Hamilton és Gasly okozott néhány érdekes pillanatot: a francia csúnyán elfékezte magát a hosszú egyenes végén, mire a brit megtolta az Alpine-t kigyorsításkor. Gasly autójáról is lerepült egy kisebb darab, Hamiltonnak pedig megsérült az első szárnya.
Egy körrel később Leclerc is megkapta a kemény keverékeket, s nem sokkal érkezett vissza Russell elé, aki üzemmeleg gumikon üldözte a ferrarist. Sainz a 24. körig bírta a kemény keverékű Pirelliken, ekkor a Verstappen, Leclerc, Russell, Norris, Piastri, Alonso, Perez, Ricciardo, Hamilton, Tsunoda volt az első tíz sorrendje, a Ferrari spanyolja a 16. helyre jött vissza az újabb keményekem, mialatt lebukott a Nap a láthatáron.
A 34. körben Norris döntötte el az első dominót, amikor újra a bokszban járt, friss kemény keverékekért. Russell annak rendje, s módja szerint egy körrel később szintén kijött a bokszba, de csak nem sokkal tért vissza Lando Norris elé, a McLaren azonban nem tudta őt megtámadni.
A konstruktőri második helyért zajló csatában sem Hamilton, sem Sainz nem állt jól 15 körrel a verseny vége előtt. A spanyol ugyan a nyolcadik helyen haladt, de még ki kellett állnia a bokszba, ugyanis csak kemény keverékeket használt addig, Hamilton pedig amellett, hogy csak a 10. pozícióban állt, elkövetett egy tisztázatlan bokszutcai kihágást, amit illetően a versenyt követően hoznak döntést a felügyelők. A helyszínről azt tudtuk meg, hogy valószínűleg a szerelők nem viseltek megfelelő védőfelszerelést, emiatt vizsgáltak végül több „versenyzőt is”.
Perez jelenthetett egyedül veszélyt a Mercedesre, ám miközben Norrist előzte, nekiment a mclarenesnek, így kapott egy öt másodperces időbüntetést. Perez négy körrel a vége előtt elment Russell mellett, s talán Leclerc azon taktikázhatott, hogy elengedi maga mellett a mexikóit, hogy Russell öt másodpercen kívülre kerüljön, miközben ő azon belül marad, de ez nyilván egy nehezen kivitelezhető megoldás lett volna. Sainz az 57. körben ki is jött a bokszba, amivel gyakorlatilag a maradék esélye is elszállt a Ferrarinak a konstruktőri második hely megszerzésére.
Leclerc azonban az utolsó körben elengedte Perezt, de mindhiába, mert Russell öt másodpercen belül ért célba Perezhez képest, így a Mercedesé a konstruktőri ezüst, ez idő alatt pedig Max Verstappent intette le elsőként a kockás zászló.
Az Abu Dhabi Nagydíj végeredménye:
Hely | Pilóta | Autó/motor | Kör | Hátrány |
1 | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 58 | |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 58 | 17.993 |
3 | George Russell | Mercedes | 58 | 20.328 |
4 | Sergio Pérez | Red Bull/Honda RBPT | 58 | 21.453 |
5 | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 58 | 24.284 |
6 | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 58 | 31.487 |
7 | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 58 | 39.512 |
8 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda RBPT | 58 | 43.088 |
9 | Lewis Hamilton | Mercedes | 58 | 44.424 |
10 | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 58 | 55.632 |
11 | Daniel Ricciardo | AlphaTauri/Honda RBPT | 58 | 56.229 |
12 | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 58 | 1'06.373 |
13 | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 58 | 1'10.360 |
14 | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 58 | 1'13.184 |
15 | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 58 | 1'23.696 |
16 | Logan Sargeant | Williams/Mercedes | 58 | 1'27.791 |
17 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo/Ferrari | 58 | 1'29.422 |
18 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 57 | 1 kör |
19 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo/Ferrari | 57 | 1 kör |
20 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 57 | 1 kör |