Komoly kihívás elé állíthatja a csapatokat a hétvégén debütáló Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj vadonatúj pályája. Egyfelől a nyomvonal és az aszfalt minősége is ismeretlen a mezőny számára, másfelől szokatlan hidegben rendezik majd az edzéseket és a futamot, hiszen helyi idő szerint éjszaka futják majd az eseményeket, amikor akár 10 fok alá is csökkenhet a hőmérséklet.
Emiatt főként a gumik üzemi hőfokra való felmelegítése okozhat majd fejtörést a mérnököknek és a pilótáknak. Ráadásul a pálya aszfaltjának milyensége is kérdéses még – nem véletlen, hogy a Pirelli a három leglágyabb keveréket viszi Las Vegasba.
A sokismeretlenes egyenlet miatt az erőviszonyokat is az átlagosnál nehezebb megjósolni, maguk a csapatok is csak találgatnak arról, mire lehetnek képesek. A Ferrari és a Williams például bizakodó – utóbbi főleg a hosszú egyenesek miatt –, míg a McLarennél Lando Norris inkább nem is bocsátkozik jóslatokba.
A Red Bullnál ellenben Sergio Perez úgy érzi, a szokatlan hűvös megnehezítheti majd a dolgukat: „Úgy gondolom, ez nagyon is jelen lesz, és valószínűleg ez nem fog kedvezni nekünk csapatként, de észben kell tartanunk ezt” – idézi a mexikói pilótát az F1i.com portál.
„Ezeket rendkívül nehéz szimulálni, főleg annak függvényében, hogy milyen irányú szelünk lesz. A szimulátorok manapság sok mindenre képesek és sokban lehet alapozni rájuk, de úgy vélem, erről a tudást inkább ott fogjuk megszerezni.”
Maga a pálya nyomvonala ugyanakkor előzetesen elnyerte Perez tetszését: „Úgy gondolom, remek lesz a versenyzés szempontjából: rendkívüli hosszú egyenesek vannak rajta kemény féktávokkal, szóval arra számítok, hogy a versenyzés tekintetében jó pálya lesz.”
A Las Vegas-i kilátásokról a Pitwall című műsorunkban is beszéltünk: