DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
F1

Tudja a Ferrari F1-es főnöke, hol kell fejlődniük

Frederic Vasseur szerint egyértelműen előreléptek, de van valami, amiben még javulniuk kell: túl nagy a teljesítménybeli különbség egy futamon belül.

Még magukat a versenyzőket is meglepve kisajátította az első rajtsort a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíjon a Ferrari, ám ahogy az a legtöbbször tendencia, ezt nem tudták győzelemre váltani vasárnapra. Charles Leclerc a rajtnál történt Sergio Perez-féle incidens és összeszedett autósérülés ellenére a dobogós pozíciót azért megtartotta, míg Carlos Sainz negyedikként látta meg a kockás zászlót.

Frederic Vasseur, a Scuderia F1-es csapatvezetője úgy érzi, a versenyük és a jobb eredmény lehetősége elsősorban a kemény gumis etapon úszott el:

f1-vasseur-mexiko-1



„A bokszfalról úgy éreztem, az első etapunk rendben volt, de három-négy tizedmásodperccel lassabbak voltunk Maxnál az autó sérülése miatt. Úgy gondolom, hogy már-már egy jó etap volt az. A kemény gumival viszont már nem tudták feléleszteni az abroncsokat” – idézi Vasseur szavait a RaceFans.net portál.

„Nem akarom azt mondani, hogy rossz futam volt. Volt egy rossz etapunk a végén, ami nyilvánvaló, ez volt ma a fő probléma. De a verseny első szakasza igazán jól alakult” – fogalmazott a Ferrari főnöke, hozzátéve, hogy szerinte fejlődtek az utóbbi időben, de abban még javulniuk kell, hogy egyformán tudjanak teljesíteni a különböző gumikeverékeken:

„Úgy vélem, teszünk egy lépést előre. Most ott tartunk, hogy négy pole-pozíciót szereztünk a legutóbbi hat futamon, ez előrelépés számunkra. Így most valószínűleg kicsit kiegyensúlyozottabbá kell válnunk a versenyeken vagy legalábbis ne legyen akkora különbség ez etapok között, mert nagyon gyakran azzal veszítünk pozíciókat.”

f1-ferrari-mexiko

Nem érdekli a Ferrarit a „mi lett volna, ha”

Vasseur abba a fejtegetésbe sem akart belemenni, hogy pilótái jobb helyzetbe kerültek volna a Kevin Magnussen balesete miatt belengetett piros zászlós megszakítást követően, ha épp nem előtte néhány körrel ejtik meg a kerékcseréjüket:

„Nem akarok azzal foglalkozni, hogy ’ha, ha, ha’ meg mi lett volna, ha két körrel tovább várunk a kiállással, amikor jött a piros zászló, és akkor a pole-ból indulhattunk volna, és így tovább. A versenyek már csak ilyen, rengeteg dolog történik.”

„Érzése majdnem fel tudtuk venni a versenyt Maxszal, és valószínűleg kicsit gyorsabbak voltunk Lewisnál a futam első szakaszában, csak aztán a második felében elveszítettük a fonalat. És az egyetlen különbség, amit látok, az a gumikeverék” – hangsúlyozta a fő javítanivaló területet Vasseur.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: