Sima győzelmet aratott Mexikóban is Max Verstappen: a Red Bull háromszoros világbajnoka már a rajtnál átlépte a két Ferrarit a harmadik helyről, az egyes kanyarba elsőként fordulhatott be, és onnantól semmi sem tudta kizökkenteni – pedig később egy piros zászlós megszakítás miatt egy második állórajtot is meg kellett oldania.
A holland viszont szokás szerint nem hibázott és tökéletes teljesítményt nyújtva gond és fennakadás nélkül szállította az újabb, egyúttal idei 16. győzelmet, amivel új F1-es rekordot állított fel.
Csapattársa, Sergio Perez futama rémálommá vált: ő is jót rajtolt, de az első kanyarban összeért Charles Leclerc-rel, és úgy megsérült a Red Bull, hogy már itt kiesett és nullázott – a mexikói közönség nagy bánatára.
A dobogós helyekért a Ferrarik és a Mercedesek feszültek egymásnak, de végül a legmeggyőzőbb teljesítményt Lewis Hamilton nyújtotta, aki Charles Leclerc-t megelőzve harcolta ki magának a második helyet – a pole-pozíciós végül odaért a dobogó harmadik fokára, ezt hátulról senki nem tudta veszélyeztetni.
Carlos Sainz negyedik lett, a mezőny végéről óriási iramban felzárkózó Lando Norris pedig az ötödik pozícióba hozta be a McLarent, miután a hajrában még George Russellt is megelőzte.
A negyedik helyről rajtoló Daniel Ricciardo végig ott autózott a mezőny első felében, és végül a visszatérése óta először tudott pontokat szerezni: hetedik lett az AlphaTaurival. A faenzai csapat ezzel az eredménnyel megelőzte a Haast és utolérte az Alfa Romeót is a konstruktőri tabellán, jelenleg holtversenyes nyolcadik.
Újabb szörnyű hétvégét teljesített az Aston Martin, Fernando Alonso az utolsó helyen haladva állt ki műszaki hiba miatt, és a bokszból rajtoló Lance Stroll sem tudott célba érni.
Így zajlott a futam
Már a rajtnál megtörtént a dráma: parádés rajtot vett a két Red Bull, Max Verstappen simán, erőből elment a két Ferrari mellett, de közben kívülről megérkezett Sergio Perez is, és az egyes kanyarhoz úgy értek oda, hogy még ott volt közöttük Charles Leclerc – Perez ráfordult, és ő járt pórul, összeütközött a Ferrarival, így a hazaiak hőse már itt kénytelen volt feladni a futamot.
Verstappen átvette a vezetést Leclerc (akinek megsérült az autója, de folytatni tudta a versenyt) és Sainz előtt, mögöttük pedig Ricciardo és Hamilton vívott egymással a negyedik-ötödik helyen. Az ausztrál a 11. körig bírta a nyomást, ott már nem tudott mit kezdeni a Mercedesszel, majd Hamilton hamar Sainz nyomába eredt, és a spanyolt is utolérte – megelőzni viszont nem tudta, az egyenesekben foghatatlannak bizonyult a Ferrari.
Taktikailag a Red Bull lépett először, Verstappen a 19. körben a bokszba hajtott kemény keverékű gumikért, ezzel két kiállásra állt, míg a Ferrarik kitartottak az egycserés terv mellett, így a 30. kör körül/után jöttek cserélni – Verstappen előnye 17 másodpercre nőtt Leclerc-rel szemben, Hamilton pedig átugrotta Sainzot a bokszban, és feljött a harmadik helyre. Közben Ricciardo próbált kapaszkodni az ötödik pozícióba, és maga mögött tartani a Piastri–Russell duót, valamint a rohamozó Norrist, de a dobogós helyek terén az volt a kérdés, hogy Hamilton meg tudja-e majd előzni Leclerc-t a második helyért.
Piros zászló és újraindítás
A 33. körben jött az újabb fordulat, amikor Kevin Magnussen furcsa helyzetben a falba vágta a Haast – alaposan összetört és ki is gyulladt az autó, szerencsére a dánnak nem lett baja, viszont bejött a biztonsági autó. Ez lehetőséget adott Verstappennek arra, hogy olcsón megejtse a második cseréjét és friss gumikra váltson, majd ezt követően jött az újabb jelzés: piros zászlóval megszakították a versenyt Verstappen, Leclerc, Hamilton, Sainz, Ricciardo, Piastri, Russell, Tsunoda, Hülkenberg, Norris top tízes sorrenddel.
Az újraindításhoz a két Mercedes és a két McLaren is felrakta a közepes gumikat, míg a többiek a keményeken rajtoltak, de nagy esemény nem történt, csak annyi, hogy Russell átlépte Ricciardót és feljött az ötödik helyre. A Mercedesek ezt követően kőkeményen támadták a Ferrarikat, és a 40. körben, 31-gyel a vége előtt Hamilton egy agresszív megmozdulással át is verekedte magát Leclerc-en, így feljött a második helyre, Verstappen mögé (három másodperccel). A közepes gumikon újrarajtolók egyébként bátor tettre vállalkoztak: nagyjából féltávot kellett megtenni a gyorsabban kopó keverékkel…
Az 50. körben Tsunoda követett el felesleges hibát: Piastrit támadta a 7. helyért, egyszer már összeérte, majd másodjára már türelmetlenné vált a japán, ugyanúgy ráfordult a mellette haladó autóra, ahogy az első körben Perez Leclerc-re, és a vége is ugyanaz lett: Tsunoda az erős pontszerzés helyett visszaesett a mezőny végére, bár ő folytatni tudta a futamot.
Tizenöt körrel a vége előtt Norris is utolérte Piastrit, az ausztrál pedig nem igazán védekezett ellene, a versenytempóban sokkal meggyőzőbb britnek így még volt ideje megtámadni Ricciardót. Sőt, a McLaren olyan formát mutatott alatta, hogy simán áthámozta magát az ausztrálon, majd a 67. körben még Russellt is elkapta, így a mezőny végéről felzárkózva végül az 5. helyen zárt, nem kérdés, hogy Verstappen mellett ő volt a leggyorsabb ezen a futamon.
A holland végül gond nélkül, nagy fölénnyel nyert Hamilton előtt, Leclerc odaért a dobogóra Sainz előtt, Ricciardo pedig végül a hetedk helyen zárt az AlphaTaurival.
Az F1-es Mexikói Nagydíj végeredménye:
1. | Max Verstappen | Red Bull | 71 kör |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | +13,875 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | +23,124 |
4. | Carlos Sainz | Ferrari | +27,154 |
5. | Lando Norris | McLaren | +33,266 |
6. | George Russell | Mercedes | +41,020 |
7. | Daniel Ricciardo | AlphaTauri | +41,570 |
8. | Oscar Piastri | McLaren | +43,104 |
9. | Alexander Albon | Williams | +48,573 |
10. | Esteban Ocon | Alpine | +62,879 |
11. | Pierre Gasly | Alpine | +66,208 |
12. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | +78,982 |
13. | Nico Hülkenberg | Haas | +80,309 |
14. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | +80,597 |
15. | Guanyu Zhou | Alfa Romeo | +81,676 |
kiesett | Logan Sargeant | Williams | |
kiesett | Lance Stroll | Aston Martin | |
kiesett | Fernando Alonso | Aston Martin | |
kiesett | Kevin Magnussen | Haas | |
kiesett | Sergio Perez | Red Bull |