Miközben Fernando Alonso a 2023-as Formula-1-es évad első fázisában sorban szállította a dobogós helyezéseket, s még most, az Aston Martin teljesítménybeli visszaesése után is rendszeresen gyűjti a pontokat, addig a csapattárs Lance Stroll idén még egyszer sem fért fel a pódiumra, a legjobb helyezése egy negyedik hely még az Ausztrál Nagydíjról.
A kanadai küszködése különösen az utóbbi versenyeken vált még feltűnőbbé: Stroll a nyári szünet óta megrendezett öt hétvége során még pontot sem szerzett. Mindennek köszönhetően már csak az egyéni világbajnoki összetett tabella tizedik helyét foglalja el – nem mellesleg az ő gyengébb produkciója is komoly szerepet játszik abban, hogy az Aston Martin előnye gyakorlatilag elolvadt a McLarennel szemben a konstruktőri összesítésben.
A versenyző a teljesítménye miatt rengeteg kritikát is kap az utóbbi hetekben, Mike Krack csapatvezető azonban eddig rendre megvédte pilótáját. Most pedig Stroll apja, az Aston Martint tulajdonló Lawrence Stroll beszélt arról a Sky Sports F1-nek nyilatkozva, hogy szerinte a fia jórészt a balszerencse áldozata 2023-ban:
„Lance eleve bal lábbal kezdte a szezont azok után, hogy törött csuklóval versenyzett az első féltucat futamon, ami nagyon komoly kihívást jelentett, de igazán heroikus munkát végzett” – vélekedett idősebb Stroll.
„És aztán szerencsétlen mennyiségben érte őt utol a balszerencse. Kilencszer esett ki motorhibák vagy a hátsó szárny meghibásodása [a Japán Nagydíjon] miatt. A versenyek felén ennek köze sem volt a képességeihez, egyszerűen csak rengeteg balszerencséje volt sajnos.”
Az Aston F1-es fejlesztései miatt küszködik Stroll?
Lance Stroll nemrég maga is beszélt arról, hogy miben látja az elmúlt hetek szenvedésének okát: szerinte az AMR23-assal mentek el olyan irányba a fejlesztések révén, amelyek trükkösebbé tették a versenygép vezetését.
„Úgy vélem, elmentünk olyan irányokba és hoztuk olyan aerodinamikai fejlesztéseket, amelyek szerintem nem jelentettek számunkra akkora előrelépést, mint amit reméltünk. Úgyhogy próbáljuk ezt megérteni és olyan fejlesztéseket hozni a szezonban, hogy ezt megoldjuk és segítsük azt a karakterisztikát, amellyel az idény korábbi részében rendelkeztünk, amikor az autó kiszámíthatóbb, könnyebben vezethető és megbocsátóbb volt.”
„Szerintem ennek egy részét elveszítettük, csak meg kell értenünk, miért. Elméleti szinten azt akarjuk, hogy gyorsabb legyen az autó, de lehet, hogy ugyan összességében adtunk hozzá leszorítóerőt, de trükkösebbé vált az autó vezetése” – fogalmazott a pilóta.