DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 27. szombat
F1

„A pápa előbb válik el, mint az FIA és az F1”

A pályáknak kötelessége helyet biztosítani az Andretti számára és a Liberty is akarja őket – erről beszélt az FIA elnöke, aki azt is leszögezte, hogy nem lesz kenyértörés a két szervezet között.

Miután az FIA elfogadta az F1-be tizenegyedik csapatként csatlakozni vágyó Andretti pályázatát, a sportág vezetése (és csapatai) viszont egyelőre vonakodnak beengedni az amerikaiakat – és akkor még nagyon finoman fogalmaztunk –, sokakban felmerült, hogy sikerül-e rendezni a kérdést, vagy jogi útra kell terelni az ügyet.

horner-sulayem



A szövetség elnöke, Mohammed ben Sulayem azonban nem tart ettől: „Nem kell bíróságra mennünk, szerintem senki nem megy bíróságra. Úgy értem, ez talán izgalmas, borzongató gondolat a sajtó számára, de az ügyet nem tereljük jogi útra, ebben biztos vagyok. Miért is kéne bíróságra mennünk?” – reagált azokra a felvetésekre Ben Sulayem, melyek szerint az EU versenyjogi szabályozását is sértené az Andretti elutasítása.

Az FIA-elnök a konstruktív megoldások híve, és leszögezte, hogy ez az ügy nem jelent majd töréspontot a két fél, az FIA és az F1 között: „Hogy milyen ez a házasság? Ahogy korábban is mondtam: a római pápa előbb házasodhat meg és válhat el százszor, mint hogy mi elválnánk” – mondta meglepő párhuzammal élve, majd így folytatta:

monza-2023-start

„Igen, a tulajdonosok bármikor megváltozhatnak, akár már holnap. A Liberty Media eladhatja az F1-et. De hogy az FIA bíróságra menjen a Libertyvel? Szó sem lehet róla! Felemeljük a telefont, és együtt kezeljük a dolgokat, az ilyen kis dolgoktól lesz jobb ez a sportág.”

A pályáknak kötelessége helyet biztosítani

Ben Sulayem azt is kifejtette, hogy a FOM számára is egyértelműen pozitív lenne az Andretti és partnere, a General Motors beengedése: „Sok szempont van. Mindenekelőtt a Liberty egy amerikai cég, és tudtommal ők ezt is fogadták, ők akarnak újabb csapatot. Aztán nézzük meg a részvények árát: felment, nem pedig le, amikor bejelentettük. Ez is jó nekik. Harmadrészt pedig nagyon nehéz nemet mondani egy amerikai motorgyártónak, hiszen ez is jó az üzletnek.”

apxgp

Az elnök már korábban is hangot adott annak a meggyőződésének, nem akadályozhatja meg az Andretti érkezését, hogy a pályák nem tudnak tizenegy csapatot befogadni – noha tény, hogy ez számos helyszínnek problémát okozhat jelen pillanatban. Csakhogy a szerződések erre kötelezik a pályákat, nem is beszélve az APX GP, a „hollywoodi csapat” jelenlétéről:

„Az Isten szerelmére, hát az belefér, hogy egy hollywoodi csapat itt legyen? Most is 11 csapatunk van a hollywoodi film kedvéért, s ha majd ők végeznek, akkor felszabadul a hely. Ráadásul a legtöbb szerződés nagyon egyértelműen fogalmaz: 12 csapatnak kell helyet biztosítani. Le van írva. Ez a promóter és a pálya felelőssége, nem a miénk.”

Mondjuk ki: az egész csakis a pénzről szól

Ben Sulayem szerint nem is érdemes komolyan foglalkozni az olyan, a közelmúltban szintén felmerült lehetőségekkel, mint például az, hogy a FOM hozzájárulása nélkül engedik be az Andrettit, akik aztán nem kapnak belépőket a pályákra („Ez mennyire gyerekes lenne” – mondta erről), s ki kell mondani a nyilvánvalót:

pf-seanbull-andretti

„Megértem a csapatokat. Nincs hatalmuk a döntést illetően, de meghallgatjuk őket. A pénzről van szó. És ne beszéljünk mellé: az egész a pénzről szól” – mondta az elnök, aki azt viszont leszögezte, hogy nem szól bele a FOM és az Andretti közötti egyezkedésbe:

„Ráérnek, nem vagyok olyan helyzetben, hogy sürgessem őket, vagy hogy megmondjam, mit csináljanak. Mindent tiszteletben tartok, és nem szólok bele. Ezzel együtt azt se szeretem, ha valaki a mi hatáskörünkbe szól bele. De ez most az Andretti és a FOM között zajlik.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: