Bár a pénteki időmérőn történt körelvételek után Oscar Piastri és Lando Norris csak a hatodik és tizedik helyről startolhatott a Formula-1-es Katari Nagydíjon, mégis újabb kettős dobogót ünnepelhettek a leintéskor. Az ausztrál már a Mercedesek ütközését követően felzárkózott a második pozícióba, míg brit kollégája később hámozta át magát Fernando Alonsón és Charles Leclerc-en.
Az utolsó etapra aztán követlenül egymás mögé, másfél-két másodperces távolságba kerültek egymáshoz a McLaren-pilóták. Ekkor szólt a mérnöke Norrisnak, hogy tartsák a pozícióikat, ne támadják egymást, amit a brit először nem értett, miért kérnek tőle ilyesmit, de végül is valóban nem próbálta meg levadászni Piastrit.
A csapatutasítás témája természetesen előkerült a dobogósok sajtótájékoztatóján is, ahol Piastri elismerte, hogy váratlanul érte, hogy a McLaren befagyasztotta a hajrában a helyezéseket: „Egy kicsit meglepődtem, hogy őszinte legyek” – fogalmazott az újonc ausztrál a Formula.hu jelenlétében. „Bármilyen döntést elfogadtam volna. De nyilvánvalóan rengeteg aggodalom volt a gumik, a pályahatárok és egyebek kapcsán. Úgy gondolom, a legfontosabb az volt, hogy megszerezzük a második és harmadik helyet a csapatnak.”
Norrisnak azt a kérdést szegezték, hogy szerinte a csapat kérése nélkül lehetett-e volna második: „Nem vagyok benne biztos. Bármikor közelebb kerültem Oscarhoz, a felkavart piszkos levegő elkezdett problémát okozni. Még a lekörözés előtt álló versenyzőknél is az volt a helyzet, hogy ha három másodpercen belül értél, azonnal időt veszítettél. Egy olyan pályán, ahol ekkora a terhelés és ilyen nyújtott kanyarok vannak, nagyon küszködünk a piszkos levegőben.”
„Szóval úgy gondolom, a tempóm egyértelműen némileg jobb volt, de ezt nehéz tudni. Oscar remek munkát végzett a hétvégén. Legyőzött engem. Rendkívül gyors volt és kevesebbet hibázott, így ő jött ki győztesen ebből. Úgyhogy le a kalappal előtte is.”
McLaren: Első a csapat
A csapatutasítás kérdését Andrea Stella, a McLaren F1-es vezetője sem kerülhette ki: „Miután megszilárdítottuk a helyezéseinket az utolsó kerékcsere után, azt mondtuk a pilótáknak, hogy tartsák a pozícióikat és hozzák haza az autókat, maradjanak távol a kerékvetőktől, tartsák be a pályahatárokat. Mindig felkészülünk ezekre a célokra, emlékeztetjük őket a versenyzési elveinkre a futam előtt.”
„Hogy pontosítsak: nem beszélünk az Astonról, csak arról, hogy menjünk ki a pályára és végezzünk jó munkát. És jó munkát végzünk, ha maradunk a versenyzési elveinknél. És ezek egyike, hogy a csapat az első. Igazságosak vagyunk, a pilótáknak pedig bízniuk kell bennünk” – fogalmazott Stella. Az Aston Martint nem véletlenül említette a csapatfőnök, hiszen már csak 11 pontos távolságra vannak a konstruktőri negyedik helyezett alakulattól.
Stella kiemelte még, hogy „kellemes fejfájást” okoz nekik a két erős versenyző, és pontosan tisztában vannak vele, hogy mindketten győzni akarnak, de igyekeznek ezt a helyzetet kezelni. Piastri kapcsán pedig rámutatott, hogy az ausztrál mennyivel jobb versenytempót produkált, mint két hete Suzukában, ahol maga a debütáns is ezt említette gyenge pontjaként.