A Mercedes részéről többször is jelezték már, hogy a 2023-as autó fejlesztését, tervezését lezárták, és minden erejükkel a 2024-es, jelentősen átalakított W15-re koncentrálnak, de azért egy-két frissítést még idén is felszerelnek a jelenlegi verzióra.
Ezúttal Bradley Lord, a Mercedes kommunikációs igazgatója beszélt erről az F1 Nation podcastben:
„Nos, a gyárban már teljes mértékben a következő évre koncentrálunk” – mondta.
„Egy parányi fejlesztési időt vagy aerodinamikai erőforrást nem fordítunk már 2023-ra. Viszont vannak még alkatrészeink, amelyek már a gyártási folyamatban vannak, ezek nagyjából Austin körül érkeznek meg” – tette hozzá, utalva arra, hogy az október 22-ei USA Nagydíjra azért még kicsit javulhat a W14-es.
„A pályán a figyelem már azon van, hogy hogyan hozzunk ki minél többet ebből az autóból annak érdekében, hogy megpróbáljuk megvédeni a pozíciónkat és reményeink szerint növelni az előnyünket, hogy megszerezhessük a konstruktőri második helyet. Ez egyértelműen sokat jelent a csapat minden tagja számára” – mondta Lord.
Lesz-e új autó?
Az idei fejlesztések októberi érkezése amiatt is érdekes, mert a csapat részéről egymásnak ellentmondó nyilatkozatokat hallhatunk mostanában arról, hogy mennyire újul meg valójában a W15-ös 2024-re.
A Mercedes a tavalyi „zero sidepod” koncepcióval kezdte 2023-at is, de már az első futamokon kiderült, hogy az nem működik most sem, úgyhogy Monacóra elhozták a teljesen megújított verziót, egy oldaldobozokkal felszerelt, másképp működő autót.
Azóta azt fejlesztik, és valamelyest stabilabbá is vált a teljesítményük, de az egyértelmű, hogy a Red Bullhoz nem tudtak közelíteni, sőt a nyári szünet óta úgy tűnik, hogy közben a Ferrari is átlépte őket – erről ebben a cikkünkben részletesebben is írtunk.
Toto Wolff csapatvezető nemrég arról beszélt, hogy kukába dobják a W14-est, Lewis Hamilton viszont megcáfolta ezt: szerinte új irányba haladnak, de a W14-esnek is vannak előnyei, amiket meg kell tartani – lehet, hogy az októberi utolsó fejlesztési csomag már azt a célt szolgálja, hogy a 2024-re tervezett megoldások működését teszteljék.
Az elmúlt időszakban viszont több elemző is megpendítette azt a véleményt, mely szerint a Mercedes egyszerűen képtelen igazán előrelépni – a riválisai mind megtették már ezt, de a csillagosoknál a nagy változtatás után sem indult meg a meredek emelkedés. Lewis Hamilton hungaroringi pole-ját leszámítva a nagy áttörés nem látható, az utóbbi hetekben már tempóból egyáltalán nem tekinthető második erőnek sem a csapat, így pedig húsz pontra csökkent az előnye a Ferrarival szemben a konstruktőri második helyen.