Lewis Hamilton küzdelmes verseny végén ötödikként zárta az F1-es Japán Nagydíjat, mely során a legnagyobb csatát csapattársával, George Russell-lel vívta, akivel eltérő taktikán voltak, s míg a verseny elején kőkemény test-test elleni küzdelmet folytattak, a leintés előtt a csapat beleszólt a küzdelembe, hogy a lassabb autó ne tartsa fel a hétszeres világbajnokot.
Ennek meg is lett az eredménye, hiszen Hamilton az ezen a hétvégén egyértelműen gyorsabb Ferrarik közül legalább Sainzot maga mögött tudta tartani – nem is csoda, hogy a brit klasszis a versenyt követő értékelése során elsősorban a vörösökkel foglalkozott, akiknek a Japánba hozott fejlesztései előtt elismeréssel adózott.
„Nagyon kimerültem” – ismerte el Hamilton. „Mindent bele kellett adnom, hogy megküzdjek a lehető legjobb helyezésért, és megelőzzem a Ferrarikat, akik a legújabb fejlesztéseiknek köszönhetően különösen gyorsak voltak. Sőt, az elmúlt három versenyen végig gyorsabbak voltak. Pokoli harc volt, a lehető legtöbb pontot szereztem a csapatnak. Nagyon küzdök, hogy megtartsuk a konstruktőri második helyet, mert tudom, mennyire fontos ez mindenkinek a gyárban.”
Hamilton azonban nem tudta nem szóba hozni, hogy az autónak most is megvannak a gyengeségei: „Mindent beleadok, de keményen az ilyen hétvégék, amikor az autó ennyire rakoncátlan. Gyakorlatilag ugyanaz a helyzet, mint tavaly, ugrál és csúszkál, és nehéz elfogadni, hogy a rengeteg befektetett munka után sem vagyunk semmivel se közelebb az elejéhez, legalábbis itt.”
A csapat méltatása viszont nem maradt el így sem: „De legalább az egyik Ferrarit sikerült megelőzni a nagyszerű csapatmunkának köszönhetően, a srácok a kiállásoknál is remekül dolgoztak, és a stratégia is jó volt. De sok dolgunk van még.”
A McLaren példáját kell követnie a Mercedesnek
Ami a Red Bull utolérését illeti, bármilyen nagy a Mercedes lemaradása, Hamilton elégedett a csapat hozzáállásával: „Kértem pár dolgot a csapattól a jövő évi fejlesztési irányokat illetően, és úgy hiszem, teljes mértékben meghallgatták, amit George és én mondtunk. Nem tudom, hol leszünk majd a következő évben, de az biztos, hogy még nagyon messze vagyunk.”
A hatalmas munka várható eredményét illetően a Mercedes számára a McLaren lehet a legjobb példa Hamilton szerint: „A következő hat hónap alatt annyit kell fejlesztenünk, amennyit hat hónap alatt még sosem, hogy sikerüljön csökkenteni a lemaradást. Hogy tényleg be tudjunk kopogni az ajtón. De a McLaren a bizonyíték arra, hogy ez lehetséges, és efelett nem hunyhatunk szemet. Meg kell vizsgálnunk, mit csináltak, és arra kell indulni, de őszintén hiszem, hogy a csapatunk képes erre.”
„Mindig is jók voltunk abban, hogy növeljük a leszorítóerőt, de ez az autó most máshogy működik, nem növekszik a leszorítóerő, csak jobban pattogunk. Remélhetőleg a filozófiánk megváltoztatásával sikerül visszatérnünk oda, amit ez a csapat megérdemel, mert ez egy világbajnok istálló, most is csodálatos alakulat, és teljes mértékben hiszek mindenkiben” – méltatta a brackley-i istállót Hamilton, majd még egyszer aláhúzta: „A most hozott döntéseink sorsdöntőek lehetnek a fejlődési ívet illetően.”