Q1: Piros zászló, Williams-törés
Mindhárom szabadedzés leggyorsabb köre után Max Verstappen folytatta formáját a japán időmérő Q1-es fázisában: első gyorsköre a hétvége első 1:30 alatti ideje volt (1:29,878). Mögötte érkezett a két McLaren, a hollandtól két tizeddel lemaradó Lando Norris és Oscar Piastri is megelőzte Sergio Perezt.
Akárcsak egy héttel korábban, ismét egy nagy baleset lett egy versenyző Q1-es továbbjutó próbálkozásának eredménye. Logan Sargeant rontott az utolsó kanyarban, túl nagy gázadással lesodródott a pályáról, és a gumifalnak csapta a Williams jobb oldalát. Piros zászló szakította meg a Q1-et éppen a felénél: az amerikai a legrosszabbkor követte el sokadik idei vezetői hibáját, hiszen az AlphaTauri mai pilótabejelentése után a Williams ülése a mezőny utolsó szabad helye.
Verstappen és Norris a továbbjutás tudatában ki sem mentek a végén, így is maradtak az első és második helyen. A piros zászlónál gyorskörrel még nem rendelkező Charles Leclerc feljött a harmadik helyre: a Red Bull–McLaren–Ferrari hármas tükrözte a szabadedzések erőviszonyait, de a monacói már fél másodperccel lemaradt.
Negyedikként zárta a Q1-et Liam Lawson, aki a hajrában javított nagyot – nem törte le az új-zélandit, hogy 2024-ben nem őt választotta az AlphaTauri. Szoros volt azonban Fernando Alonso továbbjutása a 14. helyen, futólag a folytatás is kérdésesnek tűnt a leintésnél. Kiesett viszont Valtteri Bottas, Lance Stroll, Nico Hülkenberg, Guanyu Zhou – akit feltartottak, majd pályahatárok miatt törölték is körét – és természetesen Sargeant.
Q2: Leclerc szakította meg Verstappen sorozatát
Nem változott az erősorrend a Q2 első etapján, itt is Verstappen volt a leggyorsabb – századokkal Q1-es ideje mögött használt gumin. Ismét a McLarenek követték őt az első kifutáson, de gyorsnak bizonyult friss szerződéssel a zsebében Yuki Tsunoda is, az ötödik helyen állt a második etapok előtt.
A Q2 végén Leclerc átvette a vezetést 1:29,940-nel, a hétvége során először nem Verstappen zárt az élen egy fázist – de a holland a bokszban maradt második etap helyett, a különbség pedig így is csupán 24 ezredet tett ki. Szoros volt az állás hátrébb is, Perez egyetlen ezredre maradt el Verstappentől. Lewis Hamilton és Carlos Sainz férkőzött még az első ötbe, Piastri továbbjutott hatodikként, annak ellenére, hogy nem tudott másodszor a pályára hajtani, leállította autóját a bokszutcában.
Bejutott Tsunoda is – ellentétben Lawsonnal –, Russell, valamint Norris és Alonso: utóbbiak alatt rezgett a léc, a brit taktikája kifejezetten rizikós volt, hiszen Verstappenhez hasonlóan ő is a garázsban maradt a végén, így tehetetlenül figyelte csak, hogy egészen a kilencedik helyig csúszik vissza.
Alonso Q3-ba jutását annak köszönhette, hogy Lawson és Pierre Gasly nem tudtak eleget javítani: a hármas öt századmásodpercen belül volt. Szintén nem sikerült a továbbjutás az egyetlen gyorskörét eltolt taktikával teljesítő Alex Albonnak, valamint Esteban Oconnak és Kevin Magnussennek.
Q3: Fölényes Verstappen-pole
A Ferrari-részsiker ellenére Verstappen jelezte, mennyire jó formában van ezen a hétvégén: az első Q2-es próbálkozásán közel egy másodpercet gyorsult 1:29,012-ig. Legközelebbi üldözője, Piastri is több mint négy tizedmásodpercet kapott. Norris volt még hasonló különbségen belül, Perez és a Mercedesek pedig már egy másodpercen felül lemaradtak. A két Ferrari nem fedte fel egyelőre lapjait, ők csak az edzés végén mentek ki a pályára.
Egyedüliként a mezőnyben második körével Verstappen betört 1:29 alá: 1:28,877-es ideje simán pole-pozíciót ért, hatalmas, közel hat tizedmásodperces különbséggel szerezte meg újra a rajtelsőségét két időmérős Ferrari-siker után. Piastri szerezte meg a második rajtkockát – sprinten már indult az első sorból, vasárnap először fog –, három század különbséggel Norris lett a harmadik, a Ferrarival Leclerc végül a negyedik rajtkockát érte el.
Perez ötödik lett – majdnem nyolc tizedre a csapattárstól –, Sainz hatodik. A két Mercedes a negyedik rajtsorba kvalifikált, Tsunoda és Alonso egészítette ki az első tízest.
A Japán Nagydíj időmérőjének végeredménye:
Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | Körök | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:29.878 | 1:29.964 | 1:28.877 | 12 |
2 | Oscar Piastri | MCLAREN MERCEDES | 1:30.439 | 1:30.122 | 1:29.458 | 14 |
3 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:30.063 | 1:30.296 | 1:29.493 | 12 |
4 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:30.393 | 1:29.940 | 1:29.542 | 14 |
5 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:30.652 | 1:29.965 | 1:29.650 | 18 |
6 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:30.651 | 1:30.067 | 1:29.850 | 14 |
7 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:30.811 | 1:30.040 | 1:29.908 | 18 |
8 | George Russell | MERCEDES | 1:30.811 | 1:30.268 | 1:30.219 | 15 |
9 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA RBPT | 1:30.733 | 1:30.204 | 1:30.303 | 18 |
10 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:30.971 | 1:30.465 | 1:30.560 | 15 |
11 | Liam Lawson | ALPHATAURI HONDA RBPT | 1:30.425 | 1:30.508 | 16 | |
12 | Pierre Gasly | ALPINE RENAULT | 1:30.843 | 1:30.509 | 12 | |
13 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:30.941 | 1:30.537 | 12 | |
14 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:30.960 | 1:30.586 | 12 | |
15 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:30.976 | 1:30.665 | 9 | |
16 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 1:31.049 | 5 | ||
17 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:31.181 | 7 | ||
18 | Nico Hulkenberg | HAAS FERRARI | 1:31.299 | 6 | ||
19 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:31.398 | 6 | ||
Logan Sargeant | WILLIAMS MERCEDES | 2 |