A kilencedik helyen zárta a Szingapúri Nagydíjat a Ricciardót helyettesítő Liam Lawson – ezzel két egységgel dúsította az AlphaTauri pontokban szegényes évét. A csapattárs, Yuki Tsunoda korai kiesésének köszönhetően nullázott, így a faenzai alakulat három világbajnoki pontja ötre nőtt – ám továbbra is a konstruktőri tabella sereghajtói a Haas mögött.
A fiatal új-zélandi így értékelte a leintést követően az izgalmas végjátszmát tartogató futamot: „Jó volt, egy ideig nagyon ígéretesnek tűnt, főleg a végén. Azonban nem igazán volt meg a tempónk, próbáltam követni a McLarent és az Alpine-t előttem. Néhány körön keresztül tudtam velük menni, de utána vissza kellett hűtenem az autót, így lehagytak.”
„Trükkös volt, a rajtom borzalmasan sikerült: ebben fejlődnöm kell, hiszen sorozatban a második hétvége, hogy két pozíciót veszítek a startnál – ez megnehezíti a dolgunkat” – fogalmazott Lawson. „Itt sokkal másabb a rajtprocedúra, mint más kategóriákban, és ez még nagyon új nekem. Frusztráló, hiszen minden próbarajtom jól szokott sikerülni, ám élesben valahogy nem jön össze.”
Lesz következő futam?
Szingapúrban már láthattuk a sérült Daniel Ricciardót is, ám még nincs információ arról, hogy melyikük fogja vezetni Japánban az AlphaTaurit. Azonban a suzukai pálya a Super Formula mezőnyét erősítő Lawsonnak az előnyére válhatna, hiszen már jártas azon az aszfaltcsíkon:
„Még nem tudom, hogy fogok-e vezetni ott. Jó lenne, hiszen sokkal jobban ismerem a pályát, mint itt, Szingapúrban. Elképesztő az ottani vonalvezetés, egy Formula-1-es autóval pedig annál is jobb lehet” – nyilatkozta az új-zélandi.
Annak ellenére, hogy kérdéses beugrásának hosszúsága, Lawson nem a jövőre szeretne rágörcsölni – sokkal inkább arra koncentrál, hogy meggyőző teljesítményt nyújtson, amivel esetleg egy fix szerződést érdemelhet ki: „Nagyon sok aspektusa van a dolognak. Ha mindenre próbálok egyszerre gondolni, könnyen extra nyomást helyezthetek saját magamra.”
„Amikor Zandvoortban megtudtam, hogy vezetek, órákon keresztül szorongást éreztem, de ezt sikerült félretennem és a lehetőségem maximalizálására koncentrálnom. Nem tudom, mennyi ideig lehetek ebben a pozícióban, ezért azt szeretném, hogy minden alkalommal úgy szálljak ki az autóból, hogy tudom: mindent megtettem, amit csak tudtam.”