DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 29. hétfő
F1

A Williams már többet törődik 2026-tal, mint az idei F1-es autóval

James Vowles szerint az idei autóhoz már nem nyúlnak, a hosszabb távú felemelkedésért pedig akár 2024-et is beáldozzák.

Már a következő éveket tervezi a Williams idén kinevezett F1-es csapatfőnöke, James Vowles.

A Mercedestől érkezett szakember már korábban is beszélt arról, hogy mire a Williams infrastruktúráját a szükséges szintre hozzák és mindenük adott lesz ahhoz, hogy komoly munkát végezzenek, az három–öt év, úgyhogy egyelőre nem a rövidtávú feltámadásra koncentrálnak.

Pedig Alexander Albon vezetésével idén már 21 pontot szereztek, ami az utóbbi évek legjobb teljesítménye, és reális esélyük van a konstruktőri hetedik hely megszerzésére, vagyis hogy három istállót is megelőzzenek – ha ez sikerül, akkor 2017 óta a legjobb eredményét érheti el a társaság.

0000102415_HiRes_0E9HW1T0SU22V40543XXD0VU4BNK_resize



Vowles viszont nem ezzel törődik: az ő dolga az, hogy tartósan emelkedő pályára állítsa a legendás grove-i istállót, amelynek érdekében a rövidtávú sikereket is hajlandó feláldozni.

„Az idei autónk ennyi, ahhoz már nem nyúlunk, semmilyen fejlesztést nem hozunk az év hátralévő részében, szóval ezzel kell megpróbálnunk az elérhetővé váló pontokat akkor, amikor azok elérhetővé válnak” – idézi Vowles szavait a Racingnews365.com.

„A fókusz már 2024-ben van, és igazából nem is csak most, hanem már egy ideje – sőt, a fókusz egy része 2025-re, és már 2026-ra is szegeződik” – árulta el a Williams csapatfőnöke.

 

A hosszabb táv számít az F1-ben, akár áldozatok árán is

Vowles szerint az is benne van a pakliban, hogy a nagyobb kép miatt mondjuk 2024-ben nem úgy teljesítenek, ahogy az az idei év alapján várható lenne: nem feltétlenül lesz lineáris az a fejlődés, amit szeretnének elérni.

„Kiélezett csatában vagyunk a tizedik, kilencedik, nyolcadik, hetedik helyen, de én azt akarom, hogy a csapat ennél magasabb pozíciókért legyen éles csatában. Ezt nem lehet úgy elérni, hogy folyamatosan fejlesztjük azt, amink éppen van. Csak úgy lehet, hogy előre, a jövőbe tekintünk, aminek meglesz az ára. Potenciálisan az, hogy egy évig inkább visszafelé lépünk, mielőtt megint előrehaladunk” – magyarázta Vowles.

 

Mi lesz a Williams pilótáival?

Mészáros Sándor, a Formula.hu FIA-akkreditált újságírója ebben a cikkben, FormulaPlusz rovatunkban összegezte a pilótapiaci pletykákat, és ezekben is szerepel a Williams.

0000102125_HiRes_0YPYEPS0F3DVUP0L38A9S0QCSQRK_resize

Alexander Albon értéke ugyanis jelentősen megnőtt a Grove-ban töltött időszaka során, most nagyon magasan jegyzik, és több csapat is érdeklődik iránta – az Alpine-nál például adott esetben lehetőség is nyílhat a brit–thai leigazolására.

Ami pedig Logan Sargeant sorsát illeti: az amerikai újoncot sokan kritizálják, de a Formula.hu úgy tudja, hogy jelen pillanatban szilárd a pozíciója a Williams juniorjaként.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: