Daniel Ricciardo a McLarennél eltöltött két szenvedős szezon után tért vissza a Red Bull kötelékeibe, ahol teszt- és tartalékpilótaként számoltak vele. Ebben a szerepkörben eleinte elsősorban a szimulátorban segítette egykori csapata munkáját.
Akkoriban Christian Horner, az energiaitalosok csapatvezetője elmondta, hogy először rá sem ismertek Ricciardóra, teljesen más versenyzőt kaptak vissza, mint akit 2018 végén elengedtek. Most ezt erősítette meg a többszörös nagydíjgyőztes egykori mérnöke, Simon Rennie is, aki a Talking Bulls podcast adásában mondta magának az ausztrál pilótának a Red Bull-os visszatérése kapcsán, hogy kissé tompa volt eleinte:
„Olyan érzés volt, mintha kicsit kételkedtél volna magadban. Kicsit aggódtál, vajon képes vagy-e újra rá. Nem feltétlenül álltak össze egyből a dolgok a szimulátorban: az első napon, amit közösen csináltunk, még mindig kicsit bizonytalannak tűntél mindennel.”
Az F1-es autóban viszont gyorsan ráérzett a ritmusra
A szimulátorban aztán fokozatosan elkezdte visszanyerni régi önmagát Ricciardo, amikor pedig a silverstone-i Pirelli-gumiteszten ő ülhetett be az RB19-esbe, egyből felvette a ritmust, lenyűgözve ezzel a Red Bullt és Rennie-t is:
„Nem igazán tudtuk megmondani, hogy nyolc hónapja nem ült autóban. Az első etapon, talán az installációs körön emlékeztettek rá téged, mennyire gyorsak is ezek az autók. Utána viszont néhány kör elteltével olyan volt, mintha előző héten vezetted volna az autót, nem előző évben. Ez eléggé… nem tudom, téged meglepett-e, engem viszont meglehetősen lenyűgözött.”
Az említett silverstone-i körözés nagy szerepet játszott abban is, hogy a Red Bull úgy határozzon, hogy már a nyári szünet előtt, a Magyar Nagydíjat megelőzően elküldje az AlphaTauritól Nyck de Vriest és a helyére ültesse Ricciardót.
Ezzel a Red Bullnak kimondva-kimondatlanul az is volt a célja, hogy felmérje az ausztrált annak kapcsán, hogy szóba jöhet-e esetleg Sergio Perez utódjaként 2025-től kezdődően az anyacsapatnál.
Ezt a vonalat azonban egyelőre jegelte Ricciardo zandvoorti kéztörése, amely miatt a pilótának várhatóan mindkét távol-keleti futamot, a Szingapúri és a Japán Nagydíjakat is ki kell hagynia a hollandiai és az olaszországi fordulókat követően, s csak Katarban, október elején térhet majd vissza az F1-es pályákra.