Hiába a tavaly év végén tapasztalt fejlődés, a Mercedes összességében idén is szenvedősebb szezont produkál a Formula-1-ben – igaz, 2022-vel ellentétben a mezőny többségéhez hasonlóan megszabadult a delfinezéstől, a monacói jelentős fejlesztési csomagja révén pedig maga mögött hagyta a félresikerült autókoncepciót.
Monzában ennek ellenére sem volt könnyű dolguk, a Mercedes csak a harmadik erőnek számított a Red Bull és a Ferrari mögött, így egy ötödik és egy hatodik hellyel távozhattak az F1-es Olasz Nagydíjról. Lewis Hamilton úgy érzi, neki személy szerint elsősorban szombatonként kell javulnia a legutóbbi két félresikerült időmérőt követően – de a csapat már alapvetően a 2024-es autót és annak bemutatását várja:
„A versenyek már eléggé egyértelműen szoktak alakulni számomra. Csak jobban kell teljesítenem az időmérőkön” – idézi a 38 éves brit szavait a Motorsport.com portál. „És együtt kell élni ezzel az autóval, amivel most rendelkezünk. Vasárnap a harmadik leggyorsabb autó volt a miénk, ami nyilvánvalóan fájdalmas mindannyiunk számára. Bárcsak gyorsabbak lennénk. De csak számoljuk vissza a napokat februárig.”
Nem bízott a monzai taktikában Hamilton?
Hamilton a nyolcadik helyről startolva lett hatodik Olaszországban, méghozzá úgy, hogy azon kevesek közé tartozott, akik a kemény gumikon startoltak el. Ehhez képest meglepően korán, már a 27. körben kiállt a bokszba kereket cserélni a hétszeres világbajnok, aki ezt követően mérgelődött is a rádión, mivel úgy érezte, elrontották a stratégiát.
Hamilton most tisztázta, hogy szó sem volt idegességről, csupán nem feltétlenül látta át egyből, hogy hogyan fog működni a taktikája vasárnap: „Egyértelműen nem voltam ideges. Csak eredetileg a 35. körben kellett volna kiállnom, és azon a ponton nem érződött túl jónak a tempóm. De kihívtak. Abban a körben, amikor kiálltam, azt mondták, elmegyek a kitűzött célig, aztán hirtelen meg behívtak.”
„Úgyhogy kicsit összezavarodtam emiatt, ennyi az egész, utána pedig aggódtam amiatt, hogy eljutunk-e a célig. Nagy volt a különbség a McLarenekhez képest és az egyik Aston mögé is visszaestem. Úgyhogy azon a ponton nem észleltem, hova érhetek oda. De vigyáztam a gumikra, ledolgoztam a hátrányomat és aztán jót csatáztunk.”
Hamilton jelenleg a világbajnoki pontverseny negyedik helyét foglalja el, hátránya mindössze hat egység Fernando Alonsóval szemben.