Eddig nem a Mercedes hétvégéje az Olasz Nagydíj, a mérvadóbb második szabadedzésen csak hatodik leggyorsabb volt a csapatok között az istálló, ráadásul Lewis Hamilton az eredménylista vége felé foglalt helyet. Az első edzésen még nyolcadik hétszeres világbajnok autóján szárnybeállítást változtatott a stáb, de ez nem hozta a várakozásokat: Hamilton nagyobb leszorítóerővel rengeteg tempót veszített egyenesben, így mindössze a 17. helyen zárt.
A 2025-ig hosszabbító brit mégis azt mondja, nincsen nagy probléma a csapatnál, megszokott a lassú pénteki kezdés, melyet követően szombatra mindig sikerül javulniuk – egészen magabiztos, hogy most is ilyen szintugrás történik:
„Ez részemről egy viszonylag átlagos pénteki program volt. A megbízhatóság erős, végigvettük a szükséges munkát, kipipáltuk a különböző teszteket” – mondta Hamilton a Mercedes közleménye szerint. „Sokat tanultunk a mai napból, és egy kis munka még vár ránk, hogy fejlődjünk szombatra – ami mindig sikerül nekünk. Tudom, hogy a csapat remek munkát fog végezni az éjszaka során, hogy javítson a beállításokon és egyensúlyon, így gyorsabbak lehetünk holnap.”
Hamilton megnyilvánulása megnyugtatónak tűnik önmagában – viszont nem passzol a pályaszéli mérnökigazgató, Andrew Shovlin szavaival, aki arról beszélt, nincs rendben az autó, sem egy körön, sem a Mercedes erős pontjának számító versenytempóban.
„Zűrös nap volt, főleg a piros zászlók miatt, de azért is, mert az autónk jelenleg nincs jó helyen. Ez azt jelenti, hogy éjszaka vár ránk egy kis munka, hogy a beállítás helyére kerüljön a hétvége további részére. Egy körön és hosszú etapon is dolgoznunk kell, ha versenyképesek akarunk lenni. Nincs mit hozzáfűzni, haladnunk kell, hogy rendbe szedjük az autót” – mondta Shovlin.
Russell szerint csak az időmérővel kell foglalkozni
A csapatban a mérnökigazgató tűnik a legpesszimistábbnak, még George Russell is kedvezőbb képet festett a W14 helyzetéről, az ő álláspontja a másik kettő között helyezkedik el, szerinte a versenytempóval nincsen probléma, csak a gyorskörrel. A fiatalabb brit volt a gyorsabb csapaton belül mindkét szabadedzésen: az elsőn ötödik, a másodikon kilencedik helyezettként.
„Monza karakterisztikája a nagy végsebességekkel és alacsony szintű leszorítóerővel nagyon más, mint múlt héten Zandvoort, és élvezetes ehhez alkalmazkodni. Egészen jó volt az érzet az autóban, de lágy gumin még javulnunk kell. A magasabb üzemanyagszintű tempó nagyon erősnek tűnt, ezért arra fókuszálunk, hogy holnap az időmérőre több sebességet találjunk” – nyilatkozta Russell.