DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 17. szerda
F1

Az Aston Martin a Bajnokok Ligájában – még két-három dobogóval beérné Alonso

Már négy csapat versenyez egymással, így nem számít újabb hat pódiumra a kétszeres világbajnok. Épp 20 évvel ezelőtti hungaroringi győzelméből már nem emlékszik sok mindenre.

Az Aston Martinnál nagy szükség van az új lendületre a nyári szünet után: az erős szezonkezdetet követően, amikor második erőnek számított az istálló, visszacsúsztak az erősorrendben, a konstruktőri bajnokságban közel 50 ponttal állnak a Mercedes mögött és csupán öttel előzik meg a Ferrarit.

Fernando Alonso még mindig harmadik az egyéni pontversenyben hat év eleji dobogójának köszönhetően, de csupán egyetlen pont a különbség a lendületben levő Lewis Hamiltonhoz képest. A Holland Nagydíj FIA-sajtótájékoztatóján a spanyol bizonytalan választ adott, mikor arról kérdezték, tartható-e a pozíció.

„Nem tudom, eddig hullámzó a helyzet. Minden hétvége máshogyan alakul, versenyről versenyre változik a helyzet csapatok teljesítményjavulásának függvényében. Jelenleg a Mercedes egy kicsit gyorsabb nálunk, és minden versenyhétvégén hozzák az eredményt. Nekünk kicsit konzisztensebbnek kell lennünk, az első pár verseny teljesítményét kell megismételnünk” – válaszolta Alonso a Formula.hu részvételével zajló sajtótájékoztatón.



A spanyol a csapatot egyedül képviselve vett részt ezen az eseményen: Lance Stroll egy fertőzés miatt kapott felmentést a médiás kötelezettségek alól, de péntektől már a pályán lesz.

Két-három dobogóval már elégedett lenne

„Remélem!” – válaszolt Alonso, mikor a zandvoorti dobogós esélyekről kérdezték. A kétszeres világbajnok azt azonban látja, nem reális, hogy az év eleji top 3-as szériát megismételje. „Nem is lennék csalódott, ha nem sikerülne. Nehezebb most a helyzet, nagyobb a rivalizálás a dobogókért, most már négy csapat vív szoros küzdelmet. Nehéz lenne még hat dobogós helyet szerezni a szezon hátralevő részében, két-hárommal már elégedett lennék.”

Ennek érdekében az Aston Martin már Hollandiában beveti következő fejlesztési csomagját – jelentős módosítások várhatók, köztük a padló régiójában, melyek céljáról így beszélt Alonso:

„Egyértelmű irányt szeretnénk kapni, nem csupán az idei évre, hanem a következőre is. Kanadában is érkeztek új alkatrészek, Silverstone-ban is, most pedig új aerodinamikai elemeket kapunk” – mondta a sajtótájékoztatón a spanyol.

Az Aston Martin a Bajnokok Ligájában

A szezon második felének kezdete alkalmas pillanat arra, hogy egy versenyző értékelje a lezárult első félidőt. A spanyol ismét kiemelte, az Aston Martin akkora javuláson esett keresztül, amekkorára nem számított a csapat sem.

„Nem vártuk, hogy ilyen versenyképesek leszünk, de az első versenyen nagyon erős pozícióban találtuk magunkat. A maximumot hoztuk ki az első pár versenyből, az utolsó néhányon azonban talán nem voltunk ennyire versenyképesek, de még így is pontot szereztünk valamennyi hétvégén. Az év második felében vissza akarunk térni a versenyképesebb pozícióba. Minden nagyon kiélezett a Red Bull mögött, a Mercedes, a Ferrari, az Aston Martin és a McLaren csoportjában. Abu Dhabiig ebben a csoportban akarunk küzdeni” – tűzte ki a célt is szezon végére.

A négyesből az előző futamokon az Aston Martin volt a leggyengébb láncszem, de ez nem töri le Alonsót: „Ez a Formula-1, a dolgok gyorsan változnak. Meglepetést okozott számunkra, milyen gyors az autó, a csapat kiemelkedő munkát végzett a tél folyamán, kiismerte a tavalyi problémákat, a megbízhatóság is jó volt a versenyek többségén, aminek szintén szerepe volt abban, hogy megszerezzük az eredményeket.”

„A Bajnokok Ligájában játszunk, a legjobb csapatok között vagyunk, akik igyekeznek legyőzni minket a fejlesztési versenyben. Ez az Aston Martin eddigi legnagyobb kihívása.”

Nem ünnepelhette meg első győzelmét a Magyar Nagydíjon

A csütörtöki egy 20 éves jeles évforduló napja: Fernando Alonso 2003. augusztus 24-én szerezte meg első nagydíjgyőzelmét, a Renault 22 éves pilótájaként akkori rekordot állított fel a Magyar Nagydíjon. A spanyolnak ennyi idő távlatából kevés emléke van arról a vasárnapról – elsősorban az, hogy a leintés előtt rögtön el kellett sietni a pályáról.

„Nem gondoltam volna akkor, hogy 20 év múlva itt leszek ebben a paddockban, de így történt, még mindig versenyzek, és szeretem. Boldog vagyok, hogy itt ülhetek. De nem emlékszem sok mindenre arról a délutánról, csak arra, hogy utána mentünk Lengyelországba egy eseményre, rögtön a verseny után. Ez fájdalmas volt, hiszen először nyertem nagydíjat, és nem is ünnepelhettük meg, nem készültek képek a bokszutcában a szerelőkkel, hanem siettünk a repülőtérre” – nosztalgiázott Alonso.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: