Dilano van ’t Hoff tragédiája és az eső miatt helyenként igencsak vontatott Belga Nagydíj után ismét központi témává vált a Formula-1-ben, hogy óriási gondot jelent vizes pályán a gumik és az autók által felvert permet, amely miatt borzalmasak a látási viszonyok ilyen körülmények között.
Emiatt az FIA el is kezdett tesztelni egy „sárvédőre” emlékeztető eszközt a kerekeken, ám az első próba saját bevallásuk szerint sem volt sikeres. Mindeközben azt pedig a Pirelli is elismerte, hogy emiatt jelen pillanatban a full esős gumiknak valóban nem sok hasznát veszi az F1-es mezőny.
A harmadik vb-címe felé menetelő Max Verstappen ugyanakkor úgy látja, hogy nehezen orvosolható problémával áll szemben a Formula-1, amely ráadásul mindig is jelen volt kisebb-nagyobb mértékben:
„Rendkívül nehéz megoldani ezeket. Mindig lesz vízpermet, és mindig is szenvedni fogunk vele. A sárvédők egy Formula-1-es autón nem fognak nagy különbséget jelenteni. A biztonsági autó is túl sok vizet ver fel. Az autópályán is igazából ugyanez a probléma” – magyarázta a Red Bull címvédője.
„Amikor a Formula-3-ban szerepeltek és olykor a középmezőnyben harcoltam, akkor sem láttam semmit. Mindig is ez volt a helyzet. Kérdezzétek csak meg az idősebb F1-es pilótákat, ők sem láttak annak idején semmit.”
„Természetesen történnek bizonyos balesetek, amelyeknek rossz a kimenetele, és akkor az emberek többet beszélnek erről. De ha így nézzük, többet nem is versenyezhetnénk az esőben, mert mindig is lesznek gondok a látási viszonyokkal. Kár lenne érte. Akkor NASCAR-rá válnánk, ők sem versenyeznek esőben.”