Max Verstappen tetemes, nyolc tizedmásodperces fölénnyel nyerte a Formula-1-es Belga Nagydíj időmérőjét – bár váltócserés büntetése miatt így sem övé a vasárnapi pole –, viszont nem sokon múlt, hogy már a Q2-ben elvérezzen. A száradó pálya miatt ugyanis folyamatosan javultak a körülmények, a címvédő pedig egyetlen mért kört teljesített a végén, amivel a tizedik helyen épp csak bejutott a legjobbak közé.
Az etap után Verstappen a rádión ki is fakadt, heves szócsatába keveredett mérnökével, Gianpiero Lambiaséval. A holland ugyanis belehibázott az első körébe, s egyből neki akart veselkedni egy újabbnak, míg ’GP’ inkább egy töltőkörre küldte az utolsó próbálkozást megelőzően, elsősorban a kifogyó energiára hivatkozva. Íme, a Q2 utáni párbeszédük:
Verstappen: Csak kib*szottul két gyorskört kellett volna futnunk egymás után, ahogy mondtam.
Lambiase: De továbbjutottál, Max.
Verstappen: Igen, rohadtul nem érdekel, hogy a tizedik helyen továbbmentem, haver. Ez szar kivitelezés volt.
Lambiase: Oké, de amikor a végén két másodperccel gyorsabb volt a pálya és nem maradt volna energiád, az hogy sikerült volna? De mondd meg, mit szeretnél a Q3-ban, és azt csináljuk.
Az indulatok aztán a Q3 végére lecsillapodtak, miután Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak: „Ó, szép kis különbség! Legalább volt egy jó Q3-unk. És bocsi, GP, a hosszú kifakadásért” – üzente a rádión a vb-éllovas. „Lassan kezdek hozzászokni, Max” – reflektált Lambiase. „Szerencsére lesz még néhány évünk közösen, szóval minden okés” – tette hozzá még Verstappen.
A téma természetesen előkerült az időmérő utáni sajtótájékoztatón is: „Hogy őszinte legyek, nincs szükség rá, hogy ezt itt kommentáljam. Meg fogom vele beszélni” – fogalmazott Verstappen annak kapcsán, hogy utólag is úgy érzi-e, hogy neki volt igaza. Amikor pedig arról kérdezték, hogy mindig ilyen hangnemben kommunikálnak-e egymással, így felelt: „Előfordul néha az ilyesmi. Legtöbbször csak blokkoljuk. Eléggé hangosan és érzelmesek tudunk lenni. De utána mindig megoldjuk. Minden rendben.”
Mint egy öreg házaspár
Verstappen és Lambiase többször beszélt már a szoros pilóta–mérnök kapcsolatról, a Red Bullnál pedig ugyancsak nem először beszélnek a két fél civódásáról:
„Mint egy öreg házaspár” – mondta most Spában ismét Helmut Marko. „Egy ideig elvitatkoztak rajta, mikor menjenek. De most már minden rendben. Max ilyen, amikor nyomás alatt vagy nem úgy teljesít, ahogy tudna, mivel mindig a maximumot akarja. Ez az egyik tulajdonság, ami annyira hihetetlenül versenyképessé teszi.”