Max Verstappen indulhatott az élről, amikor öt safety car mögött töltött kört követően elengedték a mezőnyt az F1-es Belga Nagydíj sprintjén, ám hiába száradt a pálya, a holland inkább nem hajtott egyből a bokszba, hogy esősről intermediate abroncsokra váltson. A mögötte haladó Oscar Piastri viszont így tett, ezért amikor a Red Bull-os az első kör végén hasonlóan cselekedett, a McLaren pilótája az élre állt.
A Fernando Alonso balesete utáni SC-fázist követően aztán Verstappen könnyedén megelőzte az újonc ausztrált és meg is nyerte a sprintet, de az elsősége után nekiszegezték a kérdést, hogy nem volt-e rossz döntés egy kört váltani a kerékcserével – ám mint a címvédő elmondta, így elkerülték a bokszutcai forgalmat:
„Nem, szerintem szimplán ez volt a biztonságosabb döntés. Kijöhettem volna elsőként is, de lehet, hogy akkor blokkoltak volna más autók. Ha pedig jön egy biztonsági autó, akkor óriási hátrányba kerülhettünk volna. Nem zavart, hogy a pályán maradtunk, egy pozíciót veszítettünk, de tudtuk, hogy gyorsak vagyunk, és szerintem látható volt, hogy amint felraktuk az intermediate gumikat, szárnyaltunk. Úgyhogy rendben volt.”
Verstappen a sprint során panaszkodott ugyan a rádióban a fékekre, de a vb-éllovas szerint nem volt komoly a gond: „Nem, csak próbáltuk kiegyensúlyozni a fékeket, mindent kontroll alatt tartottunk. Az autó gyors volt, a gumik is kitartottak, csak apró nehézségek voltak.”
Ami pedig a holnapi nagydíjfutamot illeti, amelyet a váltócserés büntetése miatt a hatodik helyről kezdhet meg, így nyilatkozott Verstappen: „Nem tudom… Meg kell előznöm néhány autót, szóval szerintem a legnagyobb rizikót az első kör első kanyarja jelenti, ott mindig nagyon trükkösek a dolgok. De ha kimaradunk a kalamajkából, gyors lesz az autónk.”