DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök
F1

Perez elveszítette a bizalmát az autóban

A mexikói elismerte, hogy a monacói hibája után megingott a bizalma az RB19-esben. Szerinte sokan nem értik, mennyire apró részletek döntenek az F1-ben.

Miközben Max Verstappen már sorozatban hét győzelemnél jár, a másik Red Bullt vezető Sergio Perez legutóbb Miamiban tudott közvetlenül a holland mögött végezni. A vasárnapi versenyeken ugyan rendre erős tempót mutat és szép felzárkózásokat produkál, ám ezek a gyenge időmérős szereplésére vezethetők vissza. Múlt hétvégén a Magyar Nagydíjon végre újra bejutott a Q3-ba, de ott is csak kilencedik lett – ennek ellenére a mexikói úgy érzi, előrelépett a Hungaroringen az egykörös formát illetően:

„Igen, úgy éreztem, sokkal erősebb időmérőt futottunk, de nyilván másfajta kvalifikáció volt, és kifogott rajtunk néhány dolog a lágy gumikkal, a különbségek pedig rendkívül kicsik voltak” – nyilatkozta Perez a Belga Nagydíj sajtónapján a Formula.hu jelenlétében, hozzátéve, hogy az új szerkezetű gumikkal rendre szoros a küzdelem, így ha esetleg száraz lesz Spában az időmérő, újfent kicsik lehetnek a különbségek.

f1-perez-redbull-spa-day0



Amikor arra kérték Perezt, értékelje az idény első felét (hiszen eddig 11 futam ment le a 22-ből), így reflektált a pilóta: „Úgy gondolom, a csapat számára nagyszerűen alakult a szezon első fele. Remek lenne ezt megtartani a második félidőre is. Ami engem illet, szerintem volt négy-öt hétvégém, amikor nem hoztam ki a maximum eredményt, ami elérhető lett volna, és ez rengeteg pontomba került. De nagyon erős volt a szezonkezdetem, az év második felében pedig szeretném visszaszerezni ezt a formát, és a lehető legtöbb pontot szerezni a következő versenyeken.”

 

Monaco és Barcelona volt a negatív fordulópont

Perez elismerte azt is, hogy a monacói Q1-es autótörése jelentette a negatív fordulópontot a szezonjában: „Egyértelmű, hogy Monaco után némileg önbizalmat veszítettem amiatt, ahogy a baleset történt: elveszítettem a bizalmamat az autóban, és ez hátravetett. Megvan a saját lélektanom, és dolgozom ezen. De szerintem ilyen maga a sport: vannak jó és rossz pillanatok, de ha a Red Bullnál versenyzel, a nyomás mindig nagyobb ilyen tekintetben. Ha van egy rossz edzésed, azonnal a jövőddel kapcsolatos kérdésekre kell válaszolgatnod. Ez van, de szerencsére jó helyen vagyok, és csak arra kell koncentrálnom, hogy élvezzem a munkámat és a hétvégét.”

A Red Bull-os azt is megjegyezte, hogy az autó kapcsán is változott valami: „Változott egy kicsit ilyen tekintetben. Úgy vélem, amikor megérkeztünk Barcelonába, némileg eltérő egyensúlyt tapasztaltam ahhoz képest, amit akartam, de úgy gondolom, mostanra megoldottuk ezt. Sikerült fejlődnünk, remek volt a versenytempónk az utóbbi futamokon. De az időmérők nem alakultak jól számunkra. Ez van… olykor vannak rossz versenyeid év közben, de szerintem a fontos az, hogy hol végzünk Abu Dhabi után.”

A mexikói ugyanakkor nem gondolja túl a jelenlegi helyzetét, amilyennel szembesült már korábban is a karrierje során: „Igen, volt már ilyenem korábban. Ez ilyen. Olyan apró részletek számítanak itt, hogy ha valami nem tökéletes, akkor az arról dönthet, hogy dobogón végzel vagy kiszorulsz a pontszerzőzónából. De ezt az otthonülők gyakran nem értik, hogy mennyire apró részletek döntenek: ezen múlhat, hogy borzalmas vagy remek lesz a futamod. Ez bármelyik versenyzővel megtörténhet az F1-ben.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: