Két hete sincs, hogy idén először Formula-1-es autóban ült Daniel Ricciardo: visszatérő versenyhétvégéjén, a Magyar Nagydíjon ennek ellenére bejutott a Q2-be, ahol két ellenfelet megelőzve a 13. rajtkockát érdemelte ki magának – és kapásból időmérős párharcot nyert az AlphaTauri ismeretét tekintve kezdeti előnyben levő csapattárshoz, a 17. helyen végző Yuki Tsunodához képest.
„Nagyon fent vagyok, az eredmény is része ennek, de nem minden. Fontos volt nekem, hogy visszatérjek és a lehető leghamarabb komfortosan érezzem magam, valamint élvezni tudjam az egészet” – kezdte beszámolóját a tévékameráknak Ricciardo. Kiemelte, nem stresszelt nyolc hónap óta első időmérője előtt.
„A múlt heti teszt is kisebb megkönnyebbülés volt, újra megvolt az élvezeti érték, és onnantól már vártam, hogy ismét itt legyek. Nem volt sok időm, de úgy éreztem, szuper. Nyugodtan vágtam bele a mai időmérőbe, de segített, hogy egyszerű volt a képlet: alacsony üzemanyagon csak nyomni kell az autónak.”
Eddig csak nyolc egybefüggő kört teljesített az AlphaTaurival
Külön tudomány egy gyorskört összerakni és egy versenytávot – a Magyar Nagydíj esetében 70 kört – teljesíteni. Az első edzés időjárási körülményei és megszakítása miatt csak kétszer 60 perc felkészülés állt Ricciardo rendelkezésre, amibe rövid versenyszimuláció fért bele. Lehet esélye a pontokra?
„Ezt nehéz megmondani! Talán egy nyolckörös etapot tettem meg eddig, szóval nem igazán ismerem az autót megtankolva és kopott gumikon. Ilyen tekintetben még felfedezésre vár az autó, ezek a körülmények pedig mindig kicsit ravaszabbak. Valószínűleg van még mit tanulnom, van miben fejlődnöm a holnapi futamon” – beszélt a vasárnapi esélyekről 233. rajtja előtt Ricciardo.
Összetörte új első szárnyát Tsunoda
„A tempó rendben volt, de a végén nem sikerült kihoznom a maximumot. Nagy kár” – beszélt nem túl informatívan a riportereknek Q1-es kieséséről a Ricciardótól kikapó Tsunoda. Mikor a többek között egyedülálló hátsó szárnnyal érkező AlphaTauri hétvégi fejlesztéseiről kérdezték, beismerte: „Az új első szárnyam összetörtem, így olyanom már nincs. Ez az én hibám. De a fejlesztés, a hátsó szárny jónak tűnik, előrelépés a csapat számára.”