DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

Már győzelme előtt is imádta a Ringet Ocon

Kedvenc pályái közé sorolja a mogyoródit a 2021-es F1-es Magyar Nagydíj győztese: azt is elárulta, mi teszi igazán különlegessé a helyszínt.

Esteban Ocon 2021-es győzelme volt a Magyar Nagydíjak lassan négy évtizedes történetének egyik legváratlanabb eredménye. Az Alpine pilótája érthető módon nagy vigyorral az arcán elevenítette fel a két évvel ezelőtti eseményeket a Formula.hu kérdésére – de azt is elárulta, hogy már előtte is imádta a Hungaroringet:

„Lenyűgöző emlékeim vannak, valóban. Az volt a karrierem eddigi fénypontja” – fogalmazott Ocon. „De már előtte is különleges hely volt számomra Magyarország, az egyik kedvenc pályám, ha nem a kedvencem Suzuka mellett, ez a kettő közel van egymáshoz. Amikor először idejöttem a Formula Renault-ban, emlékszem, mekkora támogatást kaptam mindenkitől körülöttem és mennyire imádtam az itteni kanyarok kombinációját. Mindig különleges versenyeket eredményez itt, és jó móka körbevezetni rajta.”

f1-ocon-hungary-2021



Ocon elmondta, hogy az akkori koronavírus-korlátozások ellenére is sikerült egy nagyot ünnepelniük a csapattal Budapesten, ami pedig a különleges herendi trófeáját illeti: „Épp két napja vettem elő egy dobozból, és egy nagyon szép helyre raktam otthon.”

 

De miért igazán jó F1-es pálya a Hungaroring?

Az egyszeres nagydíjgyőztes azt is elmondta a Magyar Nagydíj csütörtöki sajtónapján, hogy mi a titka a Hungaroringnek: „Megtartom a titkaimat magamnak! A legnagyobb kihívást egyértelműen a 6-7-es és 8-9-es kanyarok és sikánok jelentik: az egyiket kicsit kompromittálnod kell, hogy aztán a másikat jól vedd be. Ezt szeretem nagyon ebben a pályában, hogy hogyan kell kompromisszumokat kötni a kanyarok között, hogy a legjobbat hozd ki belőle. Nem arról van szó, hogy teli gázzal nyomod: ha az egyik kanyart elrontod, oda az egész szektorodnak és a körödnek, és ez tetszik igazán benne – és ez tetszik Suzukában is.”

Ocon kiemelte: bár nem is könnyű, de ma már nem a mogyoródi pálya az, ahol az egyik legnehezebb előzni, főleg az új autókkal. Ami a mostani esélyeiket illeti, bizakodó a francia:

„Először is, nincs nyomás rajtunk. Ugyanúgy fogunk dolgozni a hétvégén, mint azt megszoktuk. Úgy gondolom, jobban kedvezhet az autónknak, mint az előző helyszín. Meglátjuk, ez lesz-e a helyzet a pályán. Tavaly az ötödik helyre kvalifikáltunk az új generációs autóval és roppant versenyképesek voltunk a hétvégén, megpróbáljuk ezt megismételni.”

Az Alpine-pilóta elmondta: elsősorban azért passzolhat jobban az autójukhoz a Hungaroring, mert szűk és több leszorítóerőt igényel, és persze részben azért is, mert kisebb jelentősége van az egyenesbeli tempójuknak, amely téren idén már nem tartoznak a legerősebbek közé. Ocon azt is megerősítette, hogy mind a Magyar, mind a jövő heti Belga Nagydíjra érkeznek majd fejlesztések az Alpine versenygépéhez, amelyektől azt várják, hogy hasonlóképpen működjenek, mint a Silverstone-ban bevetett új szárny.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: