A McLaren által bemutatott nagy előreugrás kapcsán felmerült a kérdés, hogy vajon mennyire másolta le a csapat a Red Bullt, hiszen a megújult autó külseje eléggé hasonlít az uralkodó istálló RB19-éhez.
A Mercedesnél Toto Wolff ki is mondta, hogy az a nyerő koncepció, de amikor megkapta a kérdést arról, hogy akkor ők miért nem ezt csinálják, rámutatott, hogy a csomag összeállítása közel sem ilyen egyszerű.
„Nekünk is megvolt ez a koncepció az oldaldobozokkal és a karosszéria kialakításával elég korán a szélcsatornában” – mondta Wolff az Autosportnak.
„Megnéztük, hogy ezzel milyen utakat lehet megnyitni, és mennyit tesz hozzá a teljesítményhez. Azonban jelentős volt a leszorítóerő-veszteség úgy, ahogy mi mérjük. Szóval ezért nem akartuk ezt követni a szezon első részében. Hogy most változtatunk-e mégis? Szerintem van egy csapat remek aerodinamikai mérnökünk James Allison vezetésével, és biztosan átbeszéljük a dolgot, látva a McLaren előrelépését” – magyarázta a csapatvezető.
„Az oldaldoboz viszont csak eleme az egésznek, és bár érdekes megoldásnak tűnik, de a teljesítmény legnagyobb része a padlólemezből és a diffúzorból származik. Azt pedig nem láttuk, hogy ők hogyan értelmezték a szabályokat, és hogy hogyan valósították meg. Szerintem az viszont tény, hogy az igazán erős autók nagyon hasonlóan néznek ki oldalról és felülről, ez pedig ott volt már a fejünkben korábban is.”
Wolff szavaihoz érdemes hozzátenni azt, amiről korábban már írtunk: felmerült az a pletyka, hogy a Mercedes mérő műszerei, eszközei nem a valós képet adják vissza a csapatnak, ezért futnak zsákutcákba a fejlesztéseikkel, és ezért nem tudják szinte soha jól beállítani a W14-est péntekre, de a valós adatok alapján mégis sokat fejlődnek szombatra.