A következő hetekben dőlhet el, hogy érkezik-e néhány esztendőn belül új csapat a Formula-1-es mezőnybe: a jelentkezési határidő már lezárult, jelenleg az F1 és az FIA közösen vizsgálja a beadott pályázatokat. Mohammed ben Sulayem FIA-elnök szavai bizakodással tölthetik el például az Andretti Cadillac projektet, bár a Ferrarit irányító Frederic Vasseur szerint az önmagában kevés, hogy egy újabb amerikai istálló csatlakozna.
Toto Wolff volt eddig is az egyik leghangosabb ellenzője a mezőny bővítésének, a Brit Nagydíj sajtótájékoztatóján a Formula.hu jelenlétében pedig egy újabb érvet is bedobott az új csapatok érkezése ellen:
„Nem látunk rá, kiktől érkeztek jelentkezések és mik az ajánlatok. Úgy gondolom, a részvényesek és főként az FIA és a FOM döntenek az esetleges új csapatokról, ők fogják mérlegelni, hogy az ajánlat előnyös-e az F1-nek, mit hoznak marketing és érdeklődés szempontjából. A mi álláspontunk világos volt: vásároljanak egy csapatot” – jelentette ki a Mercedes-főnök.
„Rengeteg következménye lenne egy új csapatnak például az időmérős etapok során. Mármint már most úgy nézünk ki néha, mint egy gokartpálya, egymás nyakán körözünk. Úgyhogy van biztonsági aggályunk. Nincs meg a logisztikánk arra, hogy hova tegyünk egy 11. csapatot. Itt Silverstone-ban el tudjuk helyezni a hollywoodi stábot, de más pályákon nem” – magyarázta Wolff.
„Aztán olyanok, mint az Audi és most az Alpine befektetői jóval magasabb értéken vásároltak részvényeket a csapatokban. Úgyhogy ezt mind mérlegelnie kell az FIA-nak és a FOM-nak. De mint azt mondtam, ha egy csapat hozzá tud adni az F1-hez olyan módon, ahogy a többi alakulat tette az évek során, akkor igen, meg kell néznünk a dolgot.”
Nincs más sportban olyan, mint az F1-ben
Wolff arra is igyekezett rámutatni, hogy más sportokban nem jellemző, hogy csak úgy bővítenék az indulók létszámát: „Nincs másik komoly sport a világon, legyen szó nemzeti labdarúgó-bajnokságokról, a Bajnokok Ligájáról, az NBA-ről, az NLF-ről vagy az NHL-ről, ahol ilyen helyzet megtörténhet, hogy valaki azt mondja, hogy ’összerakok egy csapatot és csatlakozom, köszönet azért, hogy bevesztek a pénzdíjakba’. Kvalifikálnod kell magad, végig kell járnod a ranglétrát, meg kell mutatnod a bajnokság iránti elköteleződésedet, ahogy azt mi is tettük sok éven át.”
„Ismétlem: ha növekedést jelent a projekt, meg kell néznünk. De amit eddig láttunk, az nem győzte meg a csapatokat. Ugyanakkor nem láttuk az FIA és Stefano számára leadott jelentkezéseket, és ők fognak dönteni arról, hogy valami pozitív-e az F1 számára vagy sem. Mindenesetre nincs olyan liga, amely egyszerűen csak növeli a létszámot, mert az hígítja a mezőnyt.”
A Mercedes-vezér azért megjegyezte, hogy tudja, hogy az NHL-ben például vettek fel új csapatokat. Viszont hozzátette: korábban a Formula-1-ben is volt ilyenre példa, de az egy más gazdasági helyzetben volt, amikor attól tartottak, hogy elveszíthetnek istállókat – most viszont a jelenlegi tíz alakulat stabilitása jelenti a prioritást, így akkor lehet szó bővítésről, ha egy 11. csapat többet hoz a konyhára a sportág szempontjából, mint amennyi pénzveszteséggel jár ez a mostani gárdáknak.