DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
F1

„Vakon” nyújtott bajnoki teljesítményt Albon

Ez a véleménye a Williamst irányító James Vowlesnak, aki nem győzte dicsérni F1-es pilótája montreali produkcióját – pedig egy probléma is hátráltatta őt.

Alexander Albon volt a múlt hétvégi Formula-1-es Kanadai Nagydíj egyik hőse. A brit-thai pilóta a fejlesztésekkel felpakolt Williamst a Q3-ba juttatta az időmérőn, ahol kilencedikként zárt, majd a futamon parádés védekezést bemutatva lett hetedik úgy, hogy 59 kört kellett megtennie a kemény keverékű abroncsokon. „Kiemeltem már néhány futamot idén, s ez volt az egyik olyan, amikor mindent be kellett dobnunk, s aztán kihozni azt az autónkból, amit tudtunk” – fogalmazott a montreali forduló kapcsán a Williams videójában James Vowles csapatfőnök.

f1-albon-williams-kanada



Pedig úgy tűnt, a George Russell falazása miatt beküldött safety car keresztülhúzza a grove-i istálló terveit: „A biztonsági autó nyilván jelentősen változtatott a dolgokon és nagyon nehézzé tette a helyzetet több versenyzőnek is, ugyanakkor lehetőséget is kínált számunkra. Tudtuk, hogy a kemény gumik épp csak életben fognak maradni onnantól kezdve. Onnantól nyitottak voltunk egy esetleges kétkiállásos stratégiára való átállásra. De a helyzet sosem alakult úgy. Egy biztonsági autó vagy VSC alatt például újra kiálltunk volna. De mint kiderült, a megfelelő taktikán voltunk, Alex pedig óriási munkát végzett.”

Ami még impresszívebbé tette Albon vasárnapi produkcióját, hogy sem ő, sem pedig a csapat nem látta a gumihőmérsékleti adatokat: „Volt egy problémánk, amely nem érintette a megbízhatóságot, de a teljesítményt és az adatokat igen. Vannak szenzoraink, amelyek a hátsó gumikra néznek, és alapvetően azt mondják meg, milyen a gumi hőmérséklete. Ez roppant hasznos olyan szempontból, hogy tudjuk, mi történik az abroncsokkal a futamon” – magyarázta Vowles.

„A gumik belső hőmérsékletét tudtuk, de a külső hiányzott. Igyekeztünk ezt megoldani még a rajtrácson a rendelkezésre álló rövid idő alatt, de sikertelenül. Úgyhogy Alex is vakon vezetett a gumihőmérsékletek szempontjából, akárcsak mi.”

„Ez tényleg bajnoki vezetés volt. Ha egy bolynyi autó halad mögötted, amelyek egyértelműen gyorsabbak, miközben nem tudod a gumihőmérsékleteket, akkor az egy kivételes vezetés. Hihetetlenül jól teljesített” – dicsérte Albont a csapatvezető. A kanadai hetedik hely révén a Williams egyébként feljött a kilencedik helyre a konstruktőri világbajnoki tabellán, megelőzve az AlphaTaurit és megközelítve a Haast.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: