A Ferrarinál nagyjából egy éve küzdenek a túlzott gumifogyasztással, ami miatt a szombati jó tempót nem tudják vasárnap is kihasználni. Ennek ellenére a Kanadai Nagydíjon a 70 körös versenytáv több mint felét teljesítették a közepes abroncsokon, amivel rengeteg pozíciót nyertek a kétszer is kereket cserélő többi pilótával szemben.
Max Verstappen, Fernando Alonso és Lewis Hamilton továbbra is nagy falatnak bizonyult a hátulról induló ferrarisoknak, de ennek ellenére Sainz és Leclerc is elégedetten nyilatkozott a futamot követően.
Leclerc elégedett a gumikezeléssel
„Nem hinném, hogy bármit is csinálhattunk volna jobban” – kezdte Leclerc a helyszínen, ahol a Formula.hu is jelen volt. Jó érzés volt vezetni az autót, a tempónk is egészen jó volt, így ebből az aspektusból elégedett vagyok. Mivel nagyon hátulról kellett felzárkóznunk, így ettől ma nem nagyon volt több ebben számunkra.”
A monacói a rajtbüntetések kiosztása után a tizedik helyről vághatott neki a versenynek, miután az időmérőn nem hallgatott rá a csapat, és a rossz gumiválasztás miatt már a Q2 végén búcsúzni kényszerült. „Nem foglalkoztunk ezzel sokat, hiszen hátravolt még egy verseny, ma pedig boldognak kell lennünk a teljesítményünkkel, mert ez egy jó teljesítmény volt részünkről.”
„Jó volt vezetni az autót, a stratégiánk megfelelő volt és a gumikezelésünk is bátorságra ad okot” – tette hozzá Leclerc.
Sainz is a stratégiát dicsérte
Carlos Sainz a 11. helyről rajtolt, miután három rajthelyes büntetést kapott, miután feltartotta Pierre Gaslyt a Q1-ben, a spanyol innen zárkózott fel egészen az ötödik helyig, de már futam közben jelezte, hogy gyorsabban is tudna menni csapattársánál, a Ferrari végül azonban úgy döntött, nem engedik össze versenyzőiket.
„Nagyon erős versenytempónk volt ma. Megmutattuk, hogy egy Barcelonától különböző pályán jó tempónk van. Az alacsonyabb sebességű kanyarokban erősebbek vagyunk, ma pedig a gumikopásunk is kiemelkedő volt. A közepes keverékeken kifejezetten jól éreztem magam, gyors voltam, a legkisebb probléma nélkül tudtam haladni, de tudjuk, hogy ez nagyon pályafüggő nálunk, így ki kell várnunk, hogy Ausztriában mi fog történni.”
„Ami a csapatutasítást illeti, nem esett nehezemre elfogadni, éppen erre számítottam, hiszen mind a ketten a spórolásra figyeltünk leginkább. Nyilván gyorsnak éreztem magam a közepeseken, amin a DRS is sokat segített, de ez volt a helyes döntés, hiszen el kellett nyújtanunk az első etapunkat, hogy végül a negyedik és ötödik helyen érhessünk célba.”