A 10-11. helyről vágott neki a Kanadai Nagydíjnak a két Ferrari, és az első etapban nem is tudott igazán nagy előrelépéseket tenni sem Charles Leclerc, sem Carlos Sainz, ám George Russell hibája után jó döntést hozott a csapat: kint hagyták a két pilótát a közepes gumikon.
Az autó pedig éppen legnagyobb gyengeségét elfedve egészen jól kezelte az abroncsokat, életben tudták tartani a Pirelliket, és végül ennek köszönhetően a 4-5. helyen zárták a versenyt.
„Ahhoz képest, hogy honnan rajtoltunk, ez volt ma a maximum, szóval jó munkát végeztünk. Az a jó érzés, ami pénteken a versenyszimuláció során megvolt, most beigazolódott. Ezekkel a gumikeverékekkel versenyképesek voltunk, szóval vannak pozitívumok” – értékelte az eseményeket Leclerc.
„Korábban kiegyensúlyozatlanok voltunk, nehéz volt megérteni, hogy mi miért történik. Ezen a hétvégén viszont másik irányba mentem el a beállításokkal, és ezeken a gumikeverékeken így most kiegyensúlyozottabb volt az autó. Ettől még összességében a teljesítményünkön javítani kell. A stratégiai döntés jó volt, az érzésem jó volt az autóban, és bent voltam egy DRS-vonatban, úgyhogy Landóval ellentétes taktikát kellett választanunk, ez pedig bejött” – mesélte a monacói.
Sainz az időmérő miatt bosszús
A gyenge szombati tempó mellett Sainz egy feltartást is elkövetett, amiért rajtbüntetést kapott, ez pedig különösen ma este fájdalmas a spanyol számára: szerinte enélkül többet is elérhettek volna.
„Sajnálatos az időmérő, mert anélkül szerintem az Aston Martinnal harcolhattunk volna. Megpróbálunk legközelebb javulni, de ma legalább jó volt az érzés az autóban. Most végrehajtottuk a stratégiát, de a versenyképességünk pályáról pályára változik. Tudtuk, hogy a vonalvezetés miatt itt kicsit erősebbek leszünk, de majd meglátjuk, hogy hogyan érződik legközelebb Ausztriában. De legalább most Barcelonához képest javultunk” – foglalta össze a véleményét Sainz.