A Ferrari története versenycsapatként indult, és bár a márka évről évre gyarapszik autógyártóként – 2022-ben már 13 ezer eladott példánnyal –, a Ferrari elképzelhetetlen az autóversenyzés nélkül. Ez így is fog maradni, szögezte le Benedetto Vigna, a cég vezérigazgatója.
„A sport nagyon fontos számunkra. A versenyzés mindig a cég DNS-ében volt és lesz is. 2023-ban, ötven évvel azután, hogy kiszálltunk, visszatértünk az Endurance-világbajnokságra, jövő héten következik Le Mans. Tehát a sport nagyon fontos, a Formula-1 és a WEC is. Tovább fektetünk ebbe a két sorozatba, mivel sok technológia kerülhet a pályáról az utcára” – mondta Vigna.
Ez utóbbira példa a Ferrari első SUV-ja, a Porusangue, amely F1-es technológiát használ fel. „A belsőégésű motort a Formula-1-ből vettük át, a Porusangue révén megtalálható a közúton.”
Nem aggódik a sikertelen szezon miatt
A 2023-as évad a Formula-1-ben nem úgy alakul, ahogy Vigna elképzelte – az olasznak közvetlenebb szerepe van a Scuderia működésében, mint a Ferrari korábbi vezérigazgatóinak, ami egy márciusi pletyka szerint a Vasseur-rel való kapcsolatra is rányomja a bélyegét. Vigna igyekezett kisebbíteni az F1 miatti nyomás jelentőségét.
„Vannak ennél sokkal stresszesebb dolgok is! Mindig van mód a fejlődésre, tanulásra. Mindig olyan autót kell építenünk, amely jobb, mint az előző. Ez minden területen igaz ránk” – mondta a vezérigazgató, aki egy japán közmondást is idézett.
„Nana korobi ya oki, azaz bukj el hétszer és állj fel nyolcszor. Ez igaz az életre és a Formula-1-re is. Nem könnyű, néha annyit zuhanunk, hogy nem látjuk a végét. De munkával, szenvedéllyel, szakértelemmel és szívvel végül ismét fent leszünk. Ezt én már sokszor megjártam.”