Nagy várakozásokkal érkeztek meg Monacóba a Red Bull kihívói, közülük a Ferrari mindenekelőtt abban bízhatott, hogy egykörös tempót illetően sokkal közelebb voltak a korábbi versenyeken is Max Verstappenékhez, márpedig ennek Monte-Carlóban extra jelentősége van. Végül Charles Leclerc harmadikként végzett az időmérőn, ám feltartásért utólag megbüntették, így Carlos Sainz indulhatott a jobb starthelyről – de végül az eső megérkeztekor elkövetett taktikai és a spanyol vezetői hibája miatt ő csak a nyolcadik, monacói kollégája pedig a hatodik pozícióban látta meg a kockás zászlót.
Azaz újabb csalódáskeltő eredményt szerzett a Scuderia, Frederic Vasseur ennek ellenére nem érzi úgy, hogy tragikus lett volna a tempójuk a hétvégén: „Végső soron a harmadik helyen végeztünk az időmérőn, egy tizedre a pole-tól és két századra az első sortól. Nem gondolom, hogy katasztrófa lett volna ez” – nyilatkozta a csapatvezető a Formula.hu jelenlétében.
„Követtünk el hibákat a hétvége során, a csapat és a pilóták együtt. De azt mondani, hogy a tempónk nem volt meg Monacóban, szerintem durva. Harcban voltunk a pole-pozícióért, onnan indulva pedig szerintem elérhető lett volna a győzelem. Lehet, hogy a pilóták nagy várakozásokkal érkeztek meg Monacóba, ahogy a csapat is. De a verseny nem a tempón múlt. Beragadtunk Ocon mögé, és Carlos frusztrációja is abból eredt, hogy nem tudta megmutatni az autó valós tempóját.”
Vasseur hozzátette: Monaco egyedi pálya, így Barcelona relevánsabb lesz abból a szempontból, hogy kiderüljön, milyen is az SF-23-as valódi tempója. A csapatfőnök arról is beszélt, hogy mit kell a leginkább kiküszöbölniük az idei Ferrarin:
„Ha nehéz lenne vezetni az autót, nem gondolom, hogy egy tizedre lennénk Verstappentől. Nyugodtnak kell lenni a kanyarokba bemenet, s olykor a média öt perccel a kvalifikáció után ugrik rá a versenyzőkre, amikor érthető a reakciójuk” – utalt Leclerc-ék múltkori nyilatkozatára. „De fél órával később már teljesen mások a megjegyzéseik.”
„Szerintem amúgy nem az időmérő a problémánk. Ha valamivel szenvedünk, az a kiegyensúlyozottság. A körön belül, egy versenyen át, kanyarról kanyarra, és ezen kell javítanunk. De főleg a futamot illetően, és ezen dolgozunk is. Úgy gondolom, sokkal könnyebb a következetességre rátalálni, mint a potenciálra. Ez azt jelenti, hogy amint meg tudjuk oldani ezt a jelenlegi problémát, akkor az első sorból indulva képesek leszünk a győzelemért is harcolni.”