Monte-Carlóban hosszú ideje bevett és gyors gyakorlata a balesetet szenvedett autók eltakarításának, hogy daruval emelik ki őket a pályáról. Ez a hétvégén a figyelem középpontjába került, miután a harmadik szabadedzésen Lewis Hamilton Mercedesét igencsak billegősen emelték a magasba, így láthatóvá vált a W14-es fenéklemeze.
Ennek Toto Wolff csapatvezető nemigen örült, cirkuszi mutatványhoz hasonlította a manővert. Ellenben Christian Horner, aki Sergio Perez időmérős autótörése után élhetett át hasonlót a Red Bull-lal, nem idegeskedte túl azt, hogy a riválisok vethettek egy – vagy több – pillantást az RB19-es aljára:
„Nagyon udvariatlan benézni mások szoknyája alá!” – viccelődött az energiaitalosok főnöke. „Kicsit minden csapat mutogatott ezen a hétvégén, szinte mindenki járt a levegőben egy ponton. Úgyhogy mindenkit egyformán érintett ez.”
Horner szerint egyébként is készülnek lesifotók az autók részeiről az ellenfelek által: „A padlólemezről készülnek fotók a paddockban is. Minden csapat fogad fel kémfotósokat, hogy készítsenek képeket az autókról, amikor azok darabokra szét vannak szedve. Nem gondolnám, hogy most készültek az első képek a padlólemezről. De talán most először lógatták le egy daruról.”
A Red Bull-főnök tehát igyekezett nem túl nagy jelentőséget tulajdonítani annak, hogy a többi csapat ráláthatott a jelenlegi generációs autók legfontosabb részének számító padlólemezükre. Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke viszont úgy gondolja, hogy a domináns alakulatot valójában nagyon is bosszanthatta a dolog: „Gyanítom, őket jobban bosszantja, hogy az égbe emelték az autójukat, mint minket a sajátunk” – fogalmazott a szakember.
Tom McCullough, az Aston Martin teljesítményigazgatója is humorizált rajta, hogy biztosan készültek remek fotók az autók padlólemezéről – éppen ezért örült neki, hogy az AMR23-ast egyszer sem kellett a magasba emelni a hétvége során.