Eddig a Red Bull dominanciájáról szól a 2023-as Formula-1-es szezon: ötből öt győzelmet arattak, ráadásul négyszer az első két helyen intették le a pilótáikat. A hétvégi Monacói Nagydíj lehet azonban a legfőbb esély eddig a sorozat megszakítására: egyfelől a pályán nincs hosszú egyenes, ami az egyik legkomolyabb erőssége az RB19-esnek, másfelől Monte-Carlóban az időmérő a kulcs, hiszen a futamon roppant nehéz előzni – márpedig kvalifikáción rendre közelebb vannak a riválisok, különösen a Ferrari, amely Bakuban el is hozta a pole-t Charles Leclerc révén.
Mindezekkel persze a Red Bull-pilóták is tisztában vannak: „Egyértelműen tudjuk, hogy nem ez a legerősebb pályánk. Kicsit szenvedni fogunk azzal, hogy megmutassuk az erősségeinket, de ez akkor is Monaco” – fogalmazott Sergio Perez a Formula.hu jelenlétében a csütörtöki médianap során. „Szombaton akkor is jól kell bemelegíteni a gumikat, ez itt a kulcs. Fogalmazzunk úgy, hogy nem ez a legerősebb pályánk, de meglátjuk. Ez Monaco, minden megtörténhet. Fernando és a Ferrarik, arra számítok, hogy erősek lesznek, ahogy Bakuban is voltak, és nyilvánvaló, hogy egy körön erősek lesznek itt. Azt várom, hogy elég erősek lesznek, és a Mercedes is ott lehet a mixben.”
„Monaco egy olyan pálya, ahol ha hibázol, a falban kötsz ki” – tette hozzá a mexikói. „Nincs tér hibázni, és bár a vasárnap unalmas lehet a rajongóknak, a versenyzőknek egyáltalán nem az. Mivel bármikor hibázhatsz, ami a versenyed végét jelentheti. Szerintem mindnyájan élvezni fogjuk a szombatot a kvalifikációval, amikor tudjuk, hogy ott minden számít.”
Egyetért csapattársa véleményével az összetettben vezető Max Verstappen is: „Mondjuk úgy, hogy az időmérőkön nem voltunk eddig túl dominánsak. Mindig elég jók voltunk a versenyen, itt viszont a futamon nem lehet előzni. Rendkívül fontos itt az erős időmérő, és biztosra kell mennünk, hogy az autó a megfelelő tartományban lesz az egykörös teljesítményt illetően, mert erről szól ez a hétvége.”
„Úgy gondolom, kicsit nehezebb és szorosabb lesz, de így is jó autónk van, csak meg kell próbálnunk a legtöbbet kihozni belőle. Tudjuk, hogy az egykörös teljesítmény nem a fő erősségünk, de azért így is szereztünk idén néhány pole-pozíciót. Úgyhogy bármi lehetséges, de nyilvánvaló, hogy Monacóban lehetnek meglepetések.”
„Nemcsak az autóról van szó, a nyomvonalról is” – tette hozzá a holland. „A kanyarok annyira szűkek és lassúak, hogy olykor teljesen más viselkedésre van szükséged az autótól, mint a normál pályákon, és máshogy is kell vezetned. Néha tökéletesen működik az autó ilyen körülmények között, máskor nem ideális. Jobban örülök, ha az autó a pályák többségén gyors, Monaco csak egy helyszín a naptárban.”
Ami a konkrét fenyegetést jelentő esélyeket illeti, Verstappen elsősorban Leclerc-t emelte ki, de megjegyezte, hogy a másik Ferrarit terelgető Carlos Sainz is jól szokott szerepelni Monacóban, emellett pedig a lassú szakaszokon rendre erős Aston Martinnal is számolni kellhet, főleg a gyengeségüknek számító egyenesek hiánya okán.