Szerda hajnalban hivatalossá vált, hogy a Honda az Aston Martin oldalán folytatja a Formula-1-ben 2026-tól kezdve: a japánok gyári csapata lesz a silverstone-i istálló. Ennek miértjeiről, okairól, előnyeiről több cikkben is írtunk már, de Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója most azért elejtett egy figyelmeztetést az Aston felé:
„A Honda nagyon kötötten kommunikál az erőforrásokról. A szellemi tulajdon és minden más, ami ehhez köthető, az a Hondáé, mi pedig nem kapunk róla részletes információkat” – mondta Marko, aki arra is kitért, hogy a Red Bull miért szakított a Hondával.
„A szakítás nagyon hirtelen történt, arra kényszerített minket, hogy reagáljunk. Miután azt mondták, hogy mindenképpen kiszállnak, mi amellett döntöttünk, hogy saját motort fogunk gyártani, hogy ne kerüljünk újra függőségi viszonyba. Bátor, de drága döntés volt, mára azonban már jól működik a Red Bull Powertrains, az itt készülő motorok a tervezett szinten működnek. Számunkra ez így rendben van, nem volt lehetőség a Honda számára a visszaszállásra. Beszélgettünk az együttműködésről, de nem tudtunk megegyezni, úgyhogy most a Ford lesz a partnerünk” – tette hozzá a Motorsport Magazine-nak.
Marko azért kicsit csúsztatott a témában, ahogy ezen a téren a Red Bull azt rendszeresen megteszi: a Honda motorjai készülnek a Red Bull Powertrains égisze alatt azóta is, ugyanúgy a HRC szakemberei dolgoznak az erőforrásokon, nem arról van szó, hogy a japánok távoztak, és mindent az energiaitalosok tartanak kézben.