A Honda F1-es története során jó néhányszor hozzásegített már japán versenyzőket valamelyik partnercsapata üléséhez – elég csak Satoru Nakajimára vagy Takuma Satóra gondolni, és Yuki Tsunoda AlphaTauri-szerződésében is jó eséllyel közrejátszott a Red Bull és a Honda partnersége. Így aztán szinte kézenfekvő, hogy az Aston Martin és a Honda 2026-os szövetségre lépését bejelentő sajtótájékoztatón az a kérdés is felmerült, hogy lehet-e helye a japán versenyzőnek a silverstone-iaknál…
Koji Watanabe, a Honda motorsportrészlegének első embere amellett, hogy hangsúlyozta, hogy nagyon korai még erről beszélni, azt is elismerte, hogy nem bánnák, ha így alakulna Tsunoda sorsa: „A mi képzésünkből jött és remekül teljesít, örömmel látjuk a sikereit. De még három év van addig, túl korai lenne arról beszélni, hogy mi fog történni. Ennek még nincs itt az ideje. De reméljük, hogy a jelöltek között lesz majd.”
A britek vezérigazgatója, Martin Whitmarsh a felvetésre sejtelmes választ adott a sajtótájékoztatón, de nem zárkózott el Tsunodától, akinek idei szezonját „rettenetesen izgalmasnak” nevezte: „Az a célunk, hogy a lehető legjobb versenyzők üljenek a két autóban. A jelöltek közé kell sorolnunk őt is, abban pedig biztos vagyok, hogy szívesen vezetne Honda-motoros versenygépet. Lássuk meg, hogyan fejlődik majd a következő években, és remélhetőleg komolyan tárgyalhatunk majd vele.”
A helyzetet persze tovább bonyolítja, hogy a legtöbb istállóval ellentétben az Aston Martin egyik ülésének tulajdonosa gyakorlatilag borítékolható, hiszen nemigen lehet elképzelni olyan helyzetet, hogy Lawrence Stroll megfosztaná fiát, Lance-t az egyik autótól. Többek között erről is szó esett a Formula Podcast szerda hajnali, a bejelentésre reagáló adásában.