DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 3. csütörtök
F1

Feltámadhat még a német formulaautózás?

Nem lehet nem észrevenni a korábban még dominánsnak számító Németország folyamatos visszaszorulását a formulaautózásban – de van-e visszaút?

Ralf Schumacher mostanában számos témában véleményt nyilvánít, és noha egyes esetekben úgy érezhetjük, hogy nem feltétlenül volt szükség az adott nyilatkozatra, ezúttal egy nagyon fontos kérdést fejtegetett a Motorsport Magazinban: Németország visszaszorulásáról az F1-ben és egyáltalán az autósportban.

„Katasztrófa!” – összegezte tömören a helyzetet a hatszoros futamgyőztes versenyző. „Kitöröltük magunkat a világ motorsportjából, ráadásul végignéztük a folyamatot. Többször rámutattam erre, de úgy tűnik, hogy erre nem volt igény. A legnagyobb probléma a Formula–3 eladása volt” – mondta Schumacher. A német Formula–3-as széria 2014-ben szűnt meg, míg a szintén erősen német kötődésű Európa-bajnokság néhány évvel később a GP3-mal olvadt egybe.”

ralf-schumacher



„A Formula–3 volt a belépő az F1-be, és a DTM betétsorozataként a német motorsport fókuszában állt, sőt külföldi versenyzőket is vonzott. Mostanra Németország lecserélhető lett. Miért akarna valaki itt versenyezni, amikor a gokart és a Formula–4 is Olaszországban virágzik” – folytatta a legendás Michael Schumacher öccse, arra utalva, hogy a korábban két legfontosabb F4-es szériának számító olasz és német közül előbbit manapság is igen magasan jegyzik, utóbbi viszont meg se kezdte a 2023-as szezont, és erősen kérdéses, hogy lesz-e folytatás.

A probléma pedig minden szinten érezhető a gokarttól kezdve egészen az F1-ig: „Nincsenek már versenyeink és csak egyetlen gyártónk van, a Mercedes, bár az Audi csatlakozik majd másodikként. A Mercedes származásuktól függetlenül választ embereket, ami helyes, de így nem vesznek részt a hagyományos tehetséggondozásban. Ráadásul alig vannak gokartpályáink, ami van, az pedig régi és rossz állapotban van.”

hockenheim

„A formulaautós tehetségeket illetően azt mondom, ez a hajó már elment. A szövetség inkább a túraautózásra fog koncentrálni, a következő évekre vége a formulaautós versenyzésnek Németországban. Semmibe sem fektettünk be! Ha manapság valaki elkezd gokartozni, Olaszországba kell mennie, és ha ott vannak, akkor ott is maradnak. Ez kizárja a versenyzők 99 százalékát, mert egy szezon közel negyedmillióba kerül ott, és nem tudom, hány szülő tudja ezt megfizetni” – mondta a kasszandrai jóslatait régóta hangoztató Schumacher:

„Ez az igazság! Tíz év mondogatom, de senki nem akarta meghallani!”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: