Az Alpine sokat emlegetett 100 versenyes tervéből már eltelt közel 50, a 2023-as szezonkezdet alapján azonban visszalépés történt az előző évekhez képest. A csapatnak a háttérben történő változásokra van szüksége, hogy a pályán is tükrözni tudja a fejlődést.
A mai Formula-1-ben a tesztelés korlátozása és a költséglimit mellett különösen fontos a hatékony szimulátor. Az Enstone-ban jelenleg található eszköz 15-20 éves, ezért új szimulátorra van szükség – mondta Otmar Szafnauer csapatfőnök.
„A nagyobb csapatoknak jobb szimulációs eszközök állnak rendelkezésére” – magyarázta a Motorsportweek szerint Szafnauer, miért fontos egy hatékony szimulátor. „Néha ezek az eszközök elegendők ahhoz, hogy közel legyünk hozzájuk, néha nem és ekkor lassabban indulunk a hétvégén, majd a versenyzők visszajelzéseinek köszönhetően lépünk előbbre. Ha tökéletes szimulációs eszközök állnak rendelkezésre, akkor a hétvége már a helyi optimumhoz közel kezdhető el.”
Az Alpine emellett aerodinamikai részlegét akarja bővíteni – a jelenlegi szabályrendszerben a csapatnak az autó ezen területén van leginkább lehetősége előrelépésre. Szafnauer hét-nyolc senior aerodinamikai mérnök felvételéről beszél, így a létszámuk 38-ról 45-re ugrana.
„Különösen nagy kihívás az aerodinamikai fejlesztés a szezon folyamán, hogy az autó teljesítménye nagyobb mértékben fejlődjön, mint a riválisoké, ugyanis ők sem állnak le. Meredekebb fejlesztési ívre van szükségünk, mint amit Mercedes, a Ferrari és Aston Martin produkál, hogy felzárkózzunk rájuk, ez pedig nehéz. Jó hír az, hogy őket is figyelhetjük, milyen előrelépéseket tesznek, azután kell megtalálni a rövidebb utat” – beszélt az új mérnökök szerepéről Szafnauer.
Teljesítménykényszer az Alpine-on
Visszautalva a 100 versenyes tervre, a célkitűzést sokszor hangoztató Alpine-vezérigazgató, Laurent Rossi Miamiban többször is nyilvánosan adott hangot annak, nagyon nem elégedett vele, ahol a csapat jelenleg tart. Szafnauer igyekezett tompítani főnöke kritikáját, de beszédes, hogy Rossi nemcsak a pillanat hevében bírálta az istállót: a francia tévének tett első nyilatkozatát a Formula-1 hivatalos oldalának is megismételne.
„Először vállalni kell a hibákat, hogy ne ismétlődjenek meg és tanulni lehessen belőlük. Nem baj, ha valaki hibázik, de az igen, ha kétszer is elköveti, mert akkor nem tanult belőle. Idén sok a kifogás, ami gyenge szerepléshez és műveleti problémákhoz vezetett” – mondta a Formula1.com-féle interjúban Rossi, aki személyesen Szafnaurre is terhet helyezett.
„Ő felelős a csapat teljesítményéért, ez az ő munkája. Nincs hova bújni, Otmart azért vettük fel, hogy kormányozza a csapatot ebben és a következő szezonokban a kitűzött célok felé” – mondta a csapattal egyre türelmetlenebbnek tűnő vezérigazgató.