DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
F1

Egy bizonyos pályaszakaszon különösen gyenge a McLaren

A féktávokon és gyors részeken erős, viszont a kanyarok „se fék, se gáz” szakaszán sokat veszít az MCL60. A modell második nagy fejlesztési csomagját két részre osztják.

Az MCL60 jelentős fejlesztést, egy új padlót kapott az Azerbajdzsáni Nagydíjon, a B autóvá válás három lépcsőfoka közül az elsőként. A papaja csapat Bakuban és Miamiban is villogott a szabadedzéseken – előbbi versenyen az időmérőkön is –, nagyok voltak az elvárások, az eredmény azonban csupán két pont lett Norris részéről az azeri futamon. A két helyszín jellemzői éppen a McLaren egyik fő gyengeségét domborították ki.

„Kirajzolódik egy trend: amikor nagy a tapadás, akkor az autónk versenyképesebb lesz. Ennek a trendnek szerintünk ahhoz van köze, hogy mikor alacsonyabb a tapadási szint, hosszabb a se fék, se gáz szakasz a kanyarokban. Ilyen körülmények közt az autónk nem működik túl jól” – magyarázta a Motorsportnak a McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella.



Az olasz csapatvezető kifejtette, alacsonyabb hőmérsékleti viszonyok és nagyobb tapadás mellett az autó „boldogabb” volt, lerövidült az a zóna a kanyarok közepén, melyet a féket felengedve, gázadás nélkül töltöttek. Bakuban jól szerepelt az MCL60 a kemény féktávot jelentő 1-2-es kanyarokban, ahol a fékezés után hamar gázra lehetett állni, de a vár „gurulós” szakaszán sokat veszítettek. Az újraaszfaltozott Miami egészében egy alacsony tapadási szintű pályának számít, így lehet, hogy itt a két autót mindössze 17. és 19. helyen intette le a kockás zászló.

Stella hozzátette, a szóban forgó pályaszakaszon való gyengélkedés az autó alapvető karakterisztikájához tartozik, amelyet nem változtatott meg a bakui padlólemez – az alkatrész egyszerűen a leszorítóerőt növelte.

„Látható, hogy az autó erős az egyenes vonalú fékezés során, valamint erős a nagy sebességű szakaszokon” – mutatott rá Stella arra, milyen pályarészeken működik jól a McLaren. „Annyi előnyünk van, hogy kormányozni tudjuk a fejlesztés irányát. A korai versenyeken arra a tanulságra jutottunk, hogy ezekre a körülményekre kell fókuszálni: amikor nem nyomjuk a féket, sem a gázt, valamint az alacsony sebességre.”

Két részre bontják a második fejlesztési csomagot

A csapat korábbi ígérete szerint az MCL60 megújulása három körben zajlik, melyek közül a második lépcsőfokot a nyár első felére ígérték. Most úgy néz ki, valójában négy lépésről beszélhetünk, mivel a második csomag alkatrészeit is két csoportra bontják: a június közepi Kanadai Nagydíjon és három héttel később, a Brit Nagydíjon is készülnek fejlesztések.

„A következő nagyobb fejlesztési csomag a nyári szünet előtt fog érkezni, a tervünk elosztani a Kanadai és Brit Nagydíj között. El akarjuk kerülni az újítást Ausztriában, mert ott megint sprinthétvége lesz szétlövéssel. Tekintve az újdonságok mennyiségét, nem vagyunk biztosak abban, hogy a bakuihoz hasonló hétvégére kellene elvinnünk őket” – mondta a fejlesztésekről Stella.

„Bakuba egy új padlót vittünk, de ezekre a versenyekre ennél nagyobb dolgok várhatók. Nagy-Britanniában egy még újabb padlónk lesz” – árult el néhány részletet a kettéosztott csomag tartalmáról a csapatvezető. Elmondta, Kanada előtt sem marad tétlen a McLaren, a soron következő imolai hétvégére is érkeznek új fejlesztések, de csak apróságok.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: