DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Hamilton bosszús, de büszke a Mercedesre

Verstappenhez hasonlóan Hamilton számára sem jól jött ki a biztonsági autós fázis Azerbajdzsánban, ami bosszantja a britet, de látja a pozitívumokat is a hétvégében.

Lewis Hamilton számára nem alakult tökéletesen az Azerbajdzsáni Nagydíj, hiszen amellett, hogy a Ferrarival (és mindenekelőtt Leclerc Ferrarijával) egyáltalán nem volt partiban a Mercedes, a safety carral sem volt szerencséje, hiszen nem sokkal azelőtt tudta le egyetlen kerékcseréjét, hogy Nyck de Vries balesete miatt pályára kellett küldeni a biztonsági autót. Így aztán az első ötbe nem tudott bekerülni, mivel Carlos Sainz túl nagy falatnak bizonyult a számára, de legalább a sprintnél eggyel előrébb, hatodikként intették le.

hamilton-baku



Hamilton a safety car-fázis miatti, önhibáján kívüli visszaesést meglehetősen indulatosan reagálta le a csapatrádióban, s frusztrációját meg is indokolta a sajtó képviselőinek: „Rengeteg munka ment bele ebbe a hétvégébe. A szombat nehéz nap volt, hiszen visszafelé lépkedtünk” – utalt arra, hogy a pénteki időmérő 5. helye után a sprintszétlövést a 6., magát a sprintet pedig csak a 7. pozícióban zárta, utóbbin a közvetlen riválisok közül csak Lance Strollt tudta mag mögött tartani.

„Így aztán egy jobb napban reménykedtem, és sok helyet veszítettem ezzel… Öt helyet buktam, és ez nagy arculcsapás volt számomra, de ez van, legalább megmutattam, hogy az éhség megvan, és ha a kellő magabiztosság is összeáll az autót illetően, akkor a tempóval sem lesz gond” – mondta a brit, aki felidézte a biztonsági autó beküldését követő perceket is:

hamilton-baku-2

„Nem ragadhattam bele a bosszankodásban, le kellett szegnem a fejemet, és a támadásra koncentrálni. Így tettem egyből az újraindítást követően és nagyon élveztem a csatákat” – folytatta Hamilton, aki azt is leszögezte, hogy nem esik kétségbe azért, mert a fejlesztések egyelőre még nem hozzák a várt eredményeket:

„Büszke vagyok a csapatomra. Nem volt meg az a tempónk, ami a legutóbb, ami persze nem a legjobb, de a motiváció a helyén van, mindannyian nagyon éhesek vagyunk a sikerre és együtt dolgozunk a fejlesztésekért. Szóval szerintem ez csak a kezdete valaminek, ami a következő versenyeken jobb lesz majd.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: