Az Audi tavaly nyár végén jelentette be, hogy 2026-tól motorgyártóként csatlakozik a Formula-1-hez, később pedig az is kiderült, hogy mindezt a Sauber (amely idén még Alfa Romeo névre hallgat) partnereként fogják megtenni, amely így gyakorlatilag a német márka gyári istállójává alakul. Bár még tehát közel három évet kell várnunk az Audi bemutatkozására, a napokban Sanghajban először prezentálták a nyilvánosság előtt is a projektet egy Audi-színekbe öltöztetett bemutatóautó kíséretében.
A kiállított autónál persze fontosabb, hogy a németek egyúttal néhány friss részletet is megosztottak arról, hogyan állnak a munkálatok a színfalak mögött – minderről Oliver Hoffmann, az Audi AG technikai fejlesztésekért felelős részlegének vezetőségi tagja beszélt:
„Az Audi Formula-1-es projektje igazán beindult az utóbbi hónapokban. Folyamatban van az erőforrásunk koncepciókészítési fázisa, ezzel alapozzuk meg ma a 2026-os hajtásláncunkat. Nagy hangsúlyt fektetünk a részletes munkára, például az anyagokkal és a gyártási technológiával kapcsolatban, és olyan területekre is fókuszálunk, mint a hibrid egység energiamenedzsmentje. Végső soron a hatékonyság a siker egyik kulcsa a Formula-1-ben és a jövő mobilitásában egyaránt, ez a hozzáállás mindkét területen fejlődni fog.”
Épül a csapat, már idén tesztelhetik a prototípus motort
Az Audi a sanghaji kiállítással kapcsolatos közleményben arról is szót ejtett, hogy a terveik szerint már az idei, tehát a 2023-as esztendő vége előtt próbapadon tesztelnék az első teljes hibrid hajtásláncuk – benne értelemszerűen az összes komponenssel, így a belső égésű motortól kezdve az akkumulátorig – prototípusát, amely az alapját jelenti majd a jövőbeli autókoncepciónak is. Emellett a neubergi fejlesztési szimulátorukat is Formula-1-es szintre tervezik felhozni.
Ha már szóba került Neuberg: természetesen a létesítményeket is bővíteni fogják a Formula-1-es projekt okán, többek között egy 3000 négyzetméter körüli alapterületű új épület felhúzásával.
Eközben zajlik már a csapat szakembereinek toborzása is. Az Audi közleménye szerint már most 260 szakember dolgoznak, a csapat magját pedig jelenleg főként olyanok alkotják, akik komoly tapasztalatot gyűjtöttek az Audi Sport kötelékeiben az elektromos autósportok területén. Melléjük csatlakoznak olyan szakemberek, akiket kívülről szerződtettek és akik pedig F1-es rutinnal rendelkeznek. A tervek szerint az év végére a toborzás lezárulhat, s így több mint 300 alkalmazottal dolgoznak majd a projekten.