A csapat által tévútnak nyilvánított Mercedes-koncepció problémái jócskán túlmutatnak a szűk oldaldobozon – a W14 tervezésének egyik problémás pontjára Lewis Hamilton mutatott rá az Ausztrál Nagydíjat megelőzően. Súlyeloszlási indoklás miatt a Mercedes pilótafülkéje közelebb helyezkedik el az első kerekekhez, mint a többi autóé (a lentebbi fotón látható az összehasonlítás a Red Bull-lal), ebből kifolyólag pedig a hétszeres világbajnok nem érzi megfelelően az autó viselkedését. Ezt szemléltette Jenson Button, aki három évig volt Hamilton csapattársa, így jól ismeri a brit vezetési stílusát.
„A kulcs az, hogy mit nem érez, szerintem ez a legnagyobb probléma számára. A vezetési stílusa elég agresszívan bánik a gázzal és fékekkel, mindent a kormányon keresztül hajt végre, tehát rendesen kell éreznie a karjaim keresztül, mi történik az autó hátuljával” – magyarázta a 2009-es világbajnok Button a Sky Sports adásában. „Ezt viszont nem kapja meg, ebből kifolyólag nincs meg a kellő önbizalma, hogy kitolja a határt az autóval. Ezek a konstrukciók amúgy is trükkösek, főleg időmérőn, ha pedig nincs meg az önbizalom, akkor nem tudja a maximumot kihozni belőle.”
Hamilton így írta le az ülésproblémát
A melbourne-i csütörtöki sajtónapon a Mercedes versenyzője elmondta, a csapat mérnökei az ő véleményét is kikérték az üléspozícióról, de meggyőzték arról, ez az út helyes – ha előre tudta volna, milyen vezetési nehézségeket okoz, tiltakozott volna.
„Közelebb ülünk az első kerekekhez, mint az összes többi versenyző. A pilótafülkénk egyszerűen túl közel van az autó elejéhez” – jellemezte a helyzetet Hamilton. „Ezt úgy tudnám leírni, mintha az első kerekek egyikén ülnék, ami a legrosszabb érzés autóvezetés közben.”
„Képzeljék csak el, hogy az első kerekek az utcai autójukon pont a lábuk alatt vannak. Érne néhány kellemetlen meglepetés, mikor be akarunk hajtani a körforgalomba… Szóval egyszerűen nem lehet ebből a pozícióból helyesen megítélni az autó várható viselkedését, nehezebb így vezetni, mintha hátrébb lenne az ülés, közelebb az autó középpontjához. Ez olyasvalami, ami miatt sokszor küszködök az autóban ülve” – magyarázta Hamilton, hogy az ülés helyzetének is szerepe van a W14 hátsó tapadási problémáiban.