A tavalyi pocsék kezdés után idén egy sokkal jobb szezonkezdetben reménykedtek a McLaren F1-es csapatánál, ám csalódniuk kellett. Bahreinben sem a tempó, sem pedig a megbízhatóság nem volt rendben, Szaúd-Arábiában pedig Oscar Piastri hiába teljesített kiválóan az időmérő edzésen, vasárnap már nem volt szerencséje.
A csapatfőnök, Andrea Stella ráadásul a biztató tempóról is elmondta, hogy a dzsiddai pálya adottságai némileg árnyalják a képet.
„Bizonyos értelemben az, hogy itt versenyképesebbek lettünk annak köszönhető, hogy az aszfalt jobban tapadt. Kevésbé támaszkodsz ilyenkor az aerodinamikai terhelésre, mivel több tapadás jön a gumikból. Szóval a lényeg, hogy ezek a körülmények egy kicsit elrejtik az aerodinamikai szempontból meglévő hátrányodat” – idézte Stella szavait a Motorsport.
Rámutatott a legfőbb problémára
Stella igyekezett azt is kifejteni az interjúban, hogy jelenleg mi az MCL60 legnagyobb hibája, amivel egyelőre nem igazán tudtak még megbirkózni az idény elején.
„Ami az autó gyengeségeit illeti, az aerodinamikai hatékonyságról beszélünk. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy az autó légellenállásával lenne a legnagyobb probléma. Egyszerűen a leszorítóerő és a légellenállás közötti arány nem olyan magas, mint szeretnénk. Ez a fő gyengeségünk jelenleg” – folytatta a szakember.
Egyelőre bizakodnak a gyárban
Az előzetes tervek alapján Bakuban vethetik majd be először a háttérben már javában készülő fejlesztéseket. Stella ezzel kapcsolatban igyekezett leszögezni, hogy bár az adatok alapján javulhat az autó, az élmezőnyt még nem ezekkel az újításokkal fogják utolérni.
„Ami a bakui fejlesztést illeti, látjuk a számokat, amelyek ígéretesek. Remélhetőleg a hatodik helyről, lehetővé teszi számunkra, hogy ötödikek legyünk. Ez így még nem elég ahhoz, hogy elérjük a szezonra kitűzött célunkat, ami az első négybe kerülés lenne. Ehhez szükségünk lesz a bakui frissítésre, és Bakut követően még néhány további fejlesztésre, amin jelenleg is dolgozunk” – zárta gondolatait a csapatvezető.