DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Ezért nem kérték Hamilton elengedésére Russellt

A kerékcserék után elvileg a hétszeres F1-es világbajnok volt jobb gumikon Dzsiddában, a Mercedes mégsem alkalmazott csapatutasítást.

A hetedik helyről startoló Lewis Hamilton az előtte lévőkkel ellentétben a kemény gumikon vágott neki a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjnak. Így amikor Lance Stroll leállása miatt a táv harmadánál beküldték a biztonsági autót, az ő autójára a közepes abroncsok kerültek fel, míg az előtte haladó csapattárs, George Russell W14-esén akkor már a kemény gumik voltak.

f1-russell-hamilton-mercedes-dzsidda



Magyarán Hamilton volt a gyorsabb abroncsokon, s az újraindítást követően ott is loholt a fiatalabb brit nyomában, akit azonban sem megelőzni nem tudott, sem a Mercedes nem kérte őket helycserére. Később a hétszeres világbajnok le is szakadt Russellről – és éppen ez a tempóváltozás volt az Mike Elliott szerint, amiért nem avatkoztak be csapatutasítással:

„Először is, figyelembe kell venni, hogy a biztonsági autó eléggé korán érkezett, szóval hosszúnak ígérkezett az utolsó etap” – magyarázta a Mercedes friss videójában a technikai igazgató. „Bár Lewis jött ki az elméletileg gyorsabb közepes keverékű gumikon, az etap végére a kemény keverék vált volna sokkal gyorsabbá. Szóval noha Lewis eleinte nyomás alá tudta helyezni George-ot, az etapja végén már nem tudta volna ezt megtenni, szóval valószínűleg nem volt világos válasz arra, hogy melyik keverék a gyorsabb, ha az etap teljes hosszát nézzük.”

„Mindig engedjük versenyezni a pilótáinkat, egyszerűen így működünk csapatként, és nem gondoltuk, hogy bármikor is jobb helyzetbe kerülhetünk a futamon, ha az egyiküket előnyben részesítjük a másikhoz képest. Úgyhogy csak hagytuk őket versenyezni” – fogalmazott Elliott. Russell és Hamilton egyébként a negyedik-ötödik helyen zárta a dzsiddai futamot, megelőzve a Ferrarikat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: