2022 közepén úgy nézett ki, a Porsche a Formula-1-es mezőny tagja lesz az új motorszabályok bevezetésétől: betonbiztosnak tűnő hírek érkeztek arról is, hogy a motorszállító státusznál komolyabb szerepre törő vállalat 50 %-os részesedést fog vásárolni a Red Bull csapatából, a német védjegyhivatalnál pedig bejegyezték az F1nally (VégrF1 – fordíthattuk volna, ha szükség lett volna rá) szlogent.
Éppen csak a hivatalos bejelentés hiányzott a cég részéről – amely sosem érkezett meg, helyette az vált biztossá szeptemberben, hogy a felek többé nem tárgyalnak egymással. Februárban pedig az is eldőlt, hogy a Red Bull a Forddal egyesíti erőit az új érában, egy jóval lazább szövetség keretében.
Miközben a testvérmárka, az Audi Formula-1-es előkészületeiről a Sauber partnereként hétről hétre hallani, a Porschét jellemzően hallgatás övezi: a 2026-ra regisztrált motorgyártók között sem szerepeltek, így már sejteni lehetett, hogy az F1-es tervek lassan szertefoszlanak, de azért még élt a remény, hogy valamilyen formában, egy másik csapattal a Porsche mégis szerepet vállal a világbajnokságon: ez táplált olyan spekulációkat, mint a Williamsszel társulás.
A The Race azonban most hírt hozott a Porche háza tájáról: a szaklap arról ír, megszületett a döntés, hogy a Formula-1-es tervet elengedik, és a gyártó meglevő programjaira összpontosít, melyek közül a zászlóshajó jelenleg a Formula-E és a Le Mans Hypercar kategóriára. A beszámoló szerint „a Porsche továbbra is érdeklődést tart fenn az F1 iránt, de nem lesz csapata vagy együttműködése meglevő csapattal középtávon.”
A lap szerint bár a Formula-1-es szerepvállalás hivatalos felmérési folyamata befejeződött, a Porsche folytathatja a jövőbeli partner keresésért, azonban valószínűtlen, hogy ebből bármi kialakul 2026-ban, az új motorszabályok évében – amely szabályokból éppen azért került ki az MGU-H komponens, hogy a Volkswagen Csoport, konkrétan a Porsche számára vonzóvá váljon az F1-es részvétel.
A Volkswagen akkori vezérigazgatója, Herbert Diess korábban arról beszélt, a Formula-1-ben öt-tíz év szükséges, hogy egy új szereplő felzárkózzon az élmezőnybe, leszámítva, ha szabályváltozás történik – ebből is érzékelhető, hogy ha érkezik is majd egyszer „végrF1” a Porsche, ez nem a közeljövőben fog megtörténni.