DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
F1

A Red Bull tudja, hogy kockázatot vállal

Rizikós vállalkozás a 2026-os motor házon belüli megépítése, mondta Helmut Marko, aki azt is elárulta, hogy egy igazi nagyágyú nemet mondott nekik.

A Red Bull Racing a Honda 2021-es kivonulási bejelentését követően döntött úgy, hogy saját motorrészleget hoz létre, és bár a japánok később átértékelték F1-es szerepvállalásukat, a szellemet már nem lehetett visszatömni a palackba – sőt végül az energiaitalosok el is hagyták a Hondát, és 2026-tól már a Ford partnereként gyártanak saját erőforrást.

rb-ford-vagat_1



Az ezzel járó komoly változások persze kockázatot is hordoznak magukban, amit Helmut Marko, a csapat főtanácsadója is hangsúlyozott a német Formula1.de videós csatornájának nyilatkozva: „Tudjuk, hogy az erőforrással kapcsolatos döntésünkben van némi kockázat, ezért is támaszkodunk rengeteg tapasztalt emberre” – mondta Marko, majd így folytatta a belső égésű motor kapcsán:

„Úgy hiszem nem leszünk hátrányban ezen a téren, és megbízhatóak is leszünk, a Forddal pedig van egy partnerünk az akkumulátor építésében. És van tapasztaltuk a turbókkal is, ami nagy érték a számunkra, az ő tudásukkal együtt szerintem versenyképesek leszünk.”

Az egykori F1-es pilóta azt is elmondta, hogy már el is készültek a 2026-os erőforrás első próbadarabjai, májusra pedig az ERS-részleg is feláll: „A főépületünkben hat tesztpad dolgozik a tavalyi év közepe óta, és több erőforrás is elkészült. Az ERS-részleg jelenleg is épül, egy-két hónapon belül készen is lesz, szóval minden a terv szerint halad” – ismertette az előrehaladást Marko, aki azt is elárulta, hogy a Mercedes korábbi motorguruját, Andy Cowellt is szerették volna elcsábítani, ám ebben végül kudarcot vallottak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: