A 2022-ben érkezett technikai szabálymódosítások egyik kellemetlen velejárója volt a delfinezésnek nevezett jelenség, amely tavaly sokáig szinte az összes csapatot kínozta kisebb-nagyobb mértékben. Ám ahogy telt az idény és az FIA is fellépett az egészségre is káros jelenség ellen, úgy szűnt meg szinte teljesen a pattogás: még a Mercedes is megszabadult tőle a más téren továbbra is problémás 2023-as autójával.
A Ferrarinál azonban újra felütötte a fejét a pattogás a múlt hétvégi Bahreini Nagydíjon. Tavaly is a jobban pattogó autók közé tartozott a Scuderia versenygépe, az idei évadnyitón viszont egyértelműen a rosszabb helyzetben lévő konstrukciók egyikének festett az SF-23-as – még ha ettől függetlenül a tempója alapján az élmezőnyben is szerepelt.
Marc Gené, a Ferrari korábbi tesztpilótája és jelenlegi márkakövete így beszélt a pattogásról az F1 Nation podcast adásában: „Nem olyan, mint a delfinezés, amit korábban láttunk. De volt némi pattogásunk, ez igaz. Kissé bosszantó volt, hiszen ez olyasmi, ami idegesítő a versenyzőt. Úgyhogy biztos vagyok benne, hogy ezt meg fogják vizsgálni.”
Bár kétségtelen, hogy Charles Leclerc és Carlos Sainz számára bosszantó lehetett az újbóli pattogás, alighanem jobban frusztrálta a pilótákat a vártnál jelentősebb gumikopás, valamint a monacói dobogójába kerülő műszaki meghibásodás, amelyekről egyébként szintén beszélt Gené – aki viszont Dzsiddában egy nagyon erős Ferrarit vár.