Az elmúlt hetekben erősen felmerült az is, hogy eladósorba kerülhet az AlphaTauri a Red Bull felsővezetésének átalakulása miatt, de a csapat azóta kiadott egy közleményt, amelyben kijelentette, hogy maradnak az energiaitalosok berkein belül. Erről heti hírösszefoglaló műsorunk, a Pitwall legutóbbi adásában is beszéltünk, nézzetek bele!
Franz Tost csapatfőnök most a RacingNews365.comnak adott exkluzív interjújában beszélt arról, hogy a faenzai istálló a munkát illetően viszont miért válik le egyre inkább a Red Bulltól, és hogy az autójuk miért egészen más, mint az RB19.
„Mindent megteszünk a szabályok adta kereteken belül, amit a Red Bull-lal való együttműködés során megtehetünk. Tőlük kapjuk a sebességváltót, a hátsó futóművel, az első futómű bizonyos részeit, a hidraulikát” – mondta Tost.
„A szélcsatornát azonban most már elkülönítve kell használnunk. Ugyanazt használjuk, de a miénk szombaton, vasárnap és hétfőn, a Red Bullé pedig szerdán, csütörtökön és pénteken, vagy valami ilyesmi. Nem oszthatunk meg egymással már semmit. Annak idején, amikor elkezdtük, mindent tőlük kaptunk: ez volt a legjobb megoldás, de a szabályok ezt már nem engedik” – magyarázta.
Az Aston jobban hasonlít a Red Bullra, mint az AlphaTauri
„Az Aston Martin azért néz ki úgy, mint a Red Bull, mert az aerodinamikai alkalmazottaik felét onnan igazolták át. Nyilván ugyanazt az autót építik meg, majd festik be zöldre. Nálunk nem ez történik, mert nem hozhatunk át tőlük vezető szakembereket az AlphaTaurihoz. Ez pénzfüggő, mert az emberek nyilván nem olcsók” – beszélt a nagyot javuló Aston Martintól Tost.
Az AlphaTauri tavaly csak kilencedikként zárt, míg a Red Bull simán nyert, és eddig idén is hasonlóak az erőviszonyok annak ellenére, hogy a felsorolt alkatrészeket valóban mind megkapják az anyaistállótól Tosték. Az autót viszont más felfogás szerint építették meg, másképp működik, másképp dolgozik, egyáltalán nem a Red Bull másolata, pedig ha a szabályok ezt tiltják is, megoldást házon belül bizonyára találhatnának, ha akarnának.