DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Hiába az Aston Martin szárnyalása, Gasly továbbra is előrefelé tekint

Az Aston Martin remek teljesítménye Pierre Gasly figyelmét is felkeltette, ám az Alpine pilótája állítja: céljaik a tesztet követően sem változtak meg.

Csendes tesztsorozatot teljesített Bahreinben Pierre Gasly és az Alpine, a franciák ugyanis elsősorban az A523-as versenygép kiismerésére fordították a három tesztnapot, így például nem is láthattunk időmérős szimulációt sem Gaslyéktól. Az enstone-i alakulat nem titkoltan azzal a céllal vág neki a 2023-as szezonnak, hogy közelebb kerüljenek a Red Bull, a Ferrari, valamint a Mercedes által alkotott „nagy hármashoz”, tavaly ugyanis 342 pontos hátrányban zártak a bronzérmes csillagosok mögött. Az elvárások a tesztet követően sem változtak az Alpine háza táján, annak ellenére sem, hogy úgy tűnik, az Aston Martin léphetett elő a top 3 legfőbb üldözőjévé, ami természetesen Gasly figyelmét sem kerülte el.



„Meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok, de egyértelműen a top 3-ra koncentrálunk majd. Nem igazán szeretnénk hátrafelé tekintgetni, ugyanakkor nem szabad figyelmen kívül hagyni a többi csapatot sem. Az Aston Martin például nagyon jónak tűnt a teszten, de mások is kifejezetten erősnek tűnnek. Mindazonáltal azt hiszem, a legfőbb célunk továbbra is az első hármashoz képesti hátrány csökkentése lesz, ha pedig ez azt jelenti, hogy lesz néhány magányos futamunk, hát legyen, amennyiben pedig jobb esélyeink lesznek a top 5-ös helyezésekre, vagy épp alkalomadtán egy-egy dobogóra, az még izgalmasabb lenne. Egyértelműen erre koncentrálunk elsősorban” – idézi az egyszeres futamgyőztest a RacingNews365.

 

Nagy a különbség az AlphaTaurihoz képest

Gasly a 2019-es szezon első felét leszámítva egész eddigi karrierjét az AlphaTauri (korábban Toro Rosso) kötelékében töltötte, az A523-as kipróbálása után pedig alapvető különbségeket fedezett fel tavalyi munkaeszközéhez képet. „Minden teljesen másnak érződik, de végső soron itt is két pedál és egy kormány van, nekem pedig meg kell találnom, miként lehetek a leggyorsabb. Az autó azonban nagyon más, a fékezés, a kanyarodás, a kialakítás teljesen eltérő, emiatt nyilván szükségem volt néhány körre, mielőtt kényelmesen éreztem magam benne, de azt kell mondanom, hogy nagyon jó téli felkészülésen vagyunk túl, az egyik legjobbon, amióta az F1-be érkeztem. Ez mindenképp pozitívum, éppen erre volt szükségem a szezonkezdet előtt” – zárta optimistán a francia.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: