DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

„Eddig zéró hibát követtem el” – sosem volt ilyen magabiztos szezon előtt Gasly

Az új Alpine passzol Pierre Gasly igényeihez, de a teszt még így sem lesz elég, bele fog telni pár nagydíjba, mire kiismeri az autó irányítását és leküzdi a berögződéseket előző csapatától.

Az Alpine igazolása hosszú idő után szerepel új csapat színeiben: az elmúlt három szezont (és előtte egy harmadot) az AlphaTauri versenyzőjeként töltötte. Új csapatánál tavaly Abu Dhabiban vezetett először, az A522 bejáratásán néhány kört teljesített, és Bahreinben is csupán másfél tesztnap áll rendelkezésére a versenygép és a Renault-motor kiismerésére, a kezdeti benyomások azonban pozitívak: az autó passzol Gasly igényeihez.

„Az első reggel még nem igazán figyeltük a teljesítményt, főleg stabil körökre összpontosítottunk, igyekeztük az összképet olvasni, hogyan működik az autó, milyen irányok és területek, gyengeségek vannak, melyeken dolgozni kell” – mondta a csütörtöki napot követő sajtótájékoztatón Gasly.



„Meglehetősen elégedett vagyok, hiszen számomra nyilvánvaló, milyen autóegyensúlyt preferálok, milyen irányba haladnék az autó fejlesztésével. Az autó jól reagált a módosításokra, ami mindig biztató: jó születése volt, sok a pozitív jel. Arról, hogy hol állunk előző évhez képest, mennyi teljesítményt nyerhetünk még, jelenleg nincs elképzelésem.”

Egy szezon előtt sem volt még ilyen magabiztos

„Most a legjobbak az érzéseim a szezon előtt, sosem voltak még ilyenek, ez biztos” – beszélt arról, mennyire magabiztos az új csapatnál. „Egyértelműen izgatott voltam, hogy beülhetek, és már az első érzet elégedetté tett. Sikerült végigmennünk a program többségén, az autó jól reagál. Egyelőre minden új és hozzá kell szoknom az új környezethez, de eddig nagyon elégedett vagyok azzal, ahogyan a csapat befogadott és ahogyan a téli felkészülés haladt.”

Kiigazodni a kapcsolókon

„Egyelőre több energiába kerül, ha mondjuk azt kérik, kapcsoljak át valamit” – beszélt arról, hogyan sikerül kiigazodnia az Alpine pilótafülkéből állítható funkcióinak kezelésén: ismerve, mennyi gomb található egy F1-es autó kormányán, ez a csapatot váltó versenyzők egyik ritkán emlegetett nagy kihívása. „Öt éven át hozzászoktam ugyanahhoz a kormányhoz, így ha azt mondják, kapcsoljak mondjuk ’fail’ módra, tudat alatt mást csinálnék. De eddig zéró hibát követtem el, és ezzel nagyon elégedett vagyok. Nyilvánvalóan ez a dolog automatikusabbá válik majd az idővel.”

„Úgy érzem, elég gyorsan sikerül kiismernem az autót, de a száz százalékot elérni eltart majd pár hétvégéig, csak azután válik automatikussá minden” – beszélt arról Gasly, hogy másfél tesztnap nem lesz elég, hogy elsajátítsa az Alpine irányításának jellemzőit. Ugyanez igaz a mérnökökkel való kommunikációra, „hogy egy nyelvet beszéljünk”, ahogy az egyszeres futamgyőztes fogalmaz: bizonyos számú versenyre szüksége lesz, amíg egyértelmű visszajelzést tud adni a csapattagoknak, pontosan milyen beállításbeli változásokat igényel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: