DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Kisebb motorhiba hátráltatta a Haast az első napon

Apróbb probléma ütötte fel a fejét a Ferrari-erőforráson a Haas csapatánál, azonban nem befolyásolta számottevően az amerikai istálló tesztprogramját.

Elégedettségre adhat okot az első tesztnap a Haas számára: noha Kevin Magnussen az utolsó helyen zárta a felkészülés első napját, a dán és újdonsült csapattársa, Nico Hülkenberg összesen 108 kört teljesített Bahreinben, a megbízhatóság pedig mindig kulcsfontosságú egy új autó első méterein, a Haas pedig jelesre vizsgázott ezen a területen, annak ellenére, hogy a csapatfőnök, Günther Steiner a leintést követően elárulta, egy apróbb motorhiba akadályozta őket a nap folyamán.



„Nem volt könnyű eset, mert teljesen le kellett csupaszítani az autót, hogy a szerelők hozzáférjenek a hiba forrásához, de nem veszítettünk vele jelentős mennyiségű időt. Arányaiban soknak tűnhet, hogy egy kilenc és fél órás napból kárba vész egy-két óra, de a program szempontjából valójában nem került sokba, csupán egyetlen etapba” – idézi az olaszt a PlanetF1. Bár Steiner nem árulta el a hiba pontos okát, biztos benne, hogy sikerült megoldaniuk a problémát, így a következő két napban az adatgyűjtésre koncentrálhatnak. „Nem, nem voltak problémáink ezt követően. Jelenleg az a legfontosabb, hogy megtudjuk, hol áll az autó, és a legjobbat hozzuk ki belőle. Elégedettek vagyunk a mai nappal” – összegzett röviden.

Ahogyan az lenni szokott, az első tesztnap eredményeiből nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, Steiner szerint azonban a teszt végére már sokkal okosabbak leszünk, ami a valós erősorrendet illeti: „Azt mondanám, hogy szombatra már rengeteget tisztul a kép és minden sokkal egyértelműbb lesz. Minél többet tesztelsz, annál több adatod lesz, ezzel együtt pedig jobban kirajzolódik a sorrend. Szerintem szombatra már valós képet kapunk az erőviszonyokról” – zárta a Haas vezére.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: