DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Ocon: Az A522 csupán „játékszer” volt ehhez az autóhoz képest

Az Alpine versenyzőjét lenyűgözték az istálló új F1-es négykerekűjén látható megoldások, a győzelmet azonban továbbra sem tartja reális célkitűzésnek.

A mezőny tagjai közül utolsóként csütörtökön az Alpine gárdája is leleplezte a 2023-as szezonra tervezett négykerekűjét, az A523-at, a versenygépen pedig több jelentős változtatás is található elődjéhez, az A522-höz képest. A franciák biztató előjelekkel készülhetnek a háromnapos bahreini tesztsorozatra, a motorrészleget felügyelő Bruno Famin szerint ugyanis Viry-Chatillonban sikerült kiküszöbölniük a tavalyi motorgondok legfőbb forrását, Esteban Ocont pedig valósággal lenyűgözte az új konstrukció kidolgozottsága.

„Remek fejlődésnek tűnik a tavalyi évhez képest. Én nagyon szeretem a mechanikát, éppen ezért szeretek elmerülni a karosszériát és a felfüggesztést érintő dolgokban és az elemek kidolgozásának folyamatában. Ha őszinte akarok lenni, akkor az idei autóhoz képest a tavalyi csupán játékszernek tűnik. A kidolgozottság, valamint a pilótafülkében és a súlycsökkentés érdekében alkalmazott megoldások egy igazi versenyautóvá teszik ezt a gépet. Az autót jellemző részletesség és a karosszéria elemeinek integrációja igazán szép és lenyűgöző képet festenek” – áradozott a 2021-es Magyar Nagydíj győztese.

„Mindez jót tesz a megbízhatóságnak, emellett azt is jelenti, hogy egy újabb lépést tettünk előre. Ezt már tavaly is sikerült elérnünk, idén pedig ismét hatalmasat fejlődtünk, meglátjuk, ez a teljesítményünkben is visszaköszön-e, de én így látom.”

A győzelem egyelőre nem reális célkitűzés az Alpine-nak



A londoni bemutató során Otmar Szafnauer és Pierre Gasly is elárulta, hogy a csapat idei legfőbb célja a top 3-mal szembeni hátrány csökkentése lesz, a franciák ugyanis 342 egységgel lemaradva zártak a konstruktőri bajnokság negyedik pozíciójában a bronzérmes Mercedes mögött. A csapattal az immár negyedik idényére készülő Ocon szerint azonban a tetemes ponthátrány ellenére már 2022-ben is volt esélyük a dobogóra bizonyos helyszíneken. „Közel álltunk a dobogóhoz. Japánban a negyedik helyen végeztünk, a Red Bull Ringen pedig az ötödik helyen futottam be. Nem sok hiányzott, 2021-ben pedig egy gyengébb autóval tudtunk győzelmet aratni, egy alkalommal pedig a harmadik helyet csíptük el, tehát bármi lehetséges” – idézi Ocont a Motorsport.com.

„A konstruktőri harmadik és negyedik hely között hatalmas a különbség, ha pedig a harmadik helyért tudnánk harcolni, akkor az már egy teljesen más dimenzió lenne, folyamatos top 5-ös, esetleg dobogós eredményekkel. Nyilvánvalóan magasra tesszük a lécet, de muszáj ezt célba vennünk, mert versengő és ambiciózus csapat vagyunk. Az F1-ben azonban bármi megtörténhet, mi pedig reménykedünk néhány meglepetésben.”

Az Alpine 26 éves versenyzője éppen egy meglepetésekkel teli hétvégén szerezte meg első és eddigi egyetlen futamgyőzelmét Mogyoródon, meglátása szerint pedig 2023-ban is hasonló forgatókönyvnek kellene történnie ahhoz, hogy a dobogó legmagasabb fokán ünnepelhessenek. „A realitás talaján maradva, nem hinném, hogy a győzelem lenne a célunk idén. Ha Bahreinben szuperül muzsikálna az autó, akkor utána természetesen beszélhetünk róla, de jelenleg nem érzem reálisnak. Meglepetések persze történhetnek, szóval meglátjuk, mit hoz a szezon, végül is 2009-ben sem várta senki, hogy a Brawn győztes konstrukció lesz” – zárta gondolatait Ocon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: