DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Az Alpine láthatja el motorokkal az Andrettit

Továbbra sem biztos, hogy az amerikai alakulat csatlakozhat-e a mezőnyhöz, de úgy tűnik már az erőforrások terén is megvan a partnerük. Laurent Rossi szavai alapján vélhetően az Alpine segíthet majd nekik.

Céljaik elérésének érdekében töretlenül küzd az Andretti Global, melynek F1-es projektje egyelőre még mindig részesült igazán pozitív fogadtatásban a sportág résztvevői részéről. Ennek ellenére szép lassan körvonalazódik, milyen partnerekkel dolgozhatnak együtt a jövőben, amennyiben megvalósulnak terveik.

A Nemzetközi Automobil Szövetség például eléggé lelkes a több szériában is bizonyított istálló érkezésével kapcsolatban, amely a Formula-1-be a General Motorshoz tartozó Cadillac márkájával együtt érkezhetne meg, arról azonban mostanáig nem érkezett hír, milyen erőforrásokat használnának majd.

A GM ugyanis nem jelezte szándákát, hogy motorgyártóként is csatlakozna, csütörtökön este azonban kiderült, az Alpine adhat motorokat az Andrettinek. Erről a francia alakulat autóbemutatója után beszélt elég világosan a vezérigazgató.



„Megállapodtunk abban, hogy ha hozzájutnak az F1-es licenszhez, akkor mi biztosítjuk számukra a hajtásláncot. Az persze csak rajtuk múlik, hogy csatlakozni tudjanak a Formula-1 cirkuszához, ehhez azonban át kell esniük bizonyos folyamatokon. Leadják a pályázatot és meg kell mutatniuk, hogy értéket teremtenek az F1-nek és általában véve a csapatoknak” – mondta el Laurent Rossi a Reutersnek adott interjúja során.

Egy új csapat jól jönne az Alpine számára

Gyári csapatukon kívül jelenleg senki más nem használja a franciák erőforrásait, így az Andretti belépése mindkét fél számára jó helyzetet teremtene, amit Rossi is elismert.

„Bizonyítaniuk kell, a többieknek pedig értékelniük mindezt. Ha csatlakoznak, mi is szívesen csatlakozunk hozzájuk. Ha nem, az csak annyit jelent, hogy ez nem jött össze. Örülnénk neki, de persze nem feltétlenül van erre szükségünk. Jól jönne nekünk egy második csapat, mert négy autóval több adatot halmozol fel, mint kettővel, ugyanakkor ez a csapatot is megterheli, szóval jól strukturáltnak kell lenni. Két évvel ezelőtt erre nem voltunk képesek” – zárta gondolatait a szakember.     

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: